Joikaboll@ Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Fikk 14 timer i uka etter ny søknad. Så letta og glad ;-)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Hei Hvordan i alle dager fikk du det til? Får jeg spørre om hvilken kommune du bor i? Og hvor omfattende det er med barnet ditt?
Joikaboll@ Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2009 Bor i Sør-Odal. Min sønn er litt over 4 år, har diagnoser barneautisme hardt rammet med toppscore på alle punkter), psykisk utviklingshemmet, astma, atopisk eksem, forsinket søvnfasesyndrom og atrofi. Han er ikke ferdig utredet enda, men dette er dignoser som er kommet frem til nå. Han har ikke språk overhodet og lever i sin egen lille boble uten at vi får kontakt med han. Motorisk- og kognitiv utvilkling ligger han på 9-12 mnd stadiet.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Sitter og klør meg i hodet og lurer på hvilke tilleggsdiagnoser du må ha for å full stilling?? Synes du har fått alt for lite.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Hei igjen Jeg synes dere får mye jeg. Vi har ti latterlige timer i mnd. Så vi kommer ikke så langt med det. Hun er 2 år nå, har ikke språk/tegn/tale, autistiske trekk, er veldig hypoton, gjør ingenting selv. Vi vet at det vil ikke bli store fremskrittene videre heller. Så nå er jeg sliten og lei. Har mest lyst til å flytte fra denne håpløse kommunen som vi stort sett bare sloss med. Jeg vil gjerne ha henne hjemme så langt det lar seg gjøre, men det er ikke så lett da min mann ikke har den alt for gode inntekten og jeg må jobbe selv for å få endene til å møtes.
Joikaboll@ Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2009 Til Anonym 10:14 12.02.2009 Du må huske alderen på barna våre nå, da min var 2 år gammel fikk vi avslag på omsorgslønn, selv etter anke, anke og klage hos fylkesmann. Da gutten passerte 3 år og jeg sendte ny søknad, ny anke, anke og klagge til fylkesmann fikk vi 1 time pr. dag. Det var i sommer jeg sendte ny søknad, etter to anker gikk vi opp til 14 timer i uka. Omsorgslønnen seer ann hvordan jobbsituasjonen er for foreldrene, hvilke muligheter vi har for å jobbe og tjene penger. Du har jobb og bør være glad for det. Jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne jobbe, men skal det fungere her i huset, må mannen slutte i sin jobb. Mannen jobber turnus i nsb, altså til alle døgnets tider og annenhver helg. Tassen har kun 7,5 timers barnehagedag, til bestemte tider,han kan ikke være der lenger i mangel på assistent. 11 åringen med astma og adhd kan ikke være hjemme aleine etter skolen, det er han ikke i stand til. Det er mye her som kan nevnes, her i kommunen ser dem hvertfall på hele familiesituasjonen, fremtiden og hva som er reelt for at vi skal kunne fungere som en tilnærmet normal familie. Jeg tror du er heldig og bor i en bra kommune :-)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #8 Skrevet 15. februar 2009 Kan jeg spørre hva timelønnen er ?
Joikaboll@ Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 15. februar 2009 Jeg fikk 113 pr. time, men gikk denne mnd opp til 117,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå