Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk dere fram når dere begynte å gi grøt til barna deres? Jenta her er 4,5 mnd nå og jeg har begynt litt med grøt til henne, men det nytter ikke å få henne til å forstå at hun faktisk skal svelge grøten...:P Hun bare dytter den ut med tunga..:P Vi prøver litt hver kveld, og jeg regner med hun skjønner at hun skal svelge det etterhvert.. Men enn så lenge er det mer grøt på gulvet,i håret, på meg og henne og på vippestolen enn det er i magen hennes...:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har jo tungen ute når de dier - derfor så kommer tungen ut når hun skal prøve å spise grøt også. Du kan enten lage grøten veldig tynn (velling) og gi i flaske eller drikke kopp. Eller dytte skjeen over tungen og litt lengre inn i munnen - men ikke så hun brekker seg. Det er bare å prøve videre, plutselig så forstår de hvordan det skal gjøres :)

Skrevet

Problemet her var like mye at han ikke likte å få skjeen i munnen som at det kom ut igjen.

Lagde grøten i et Aventbeger. Lot han få holde i begeret og når han åpnet munnen for å tygge på det, skuffet jeg litt grøt inn. Funket som bare det :o)

Skrevet

du kan prøve å dytte smukken inn i munnen like etter at grøten har blitt dytta inn der:) Hørte om ei som gjorde det før babyen visste hvordan man svelget. Er visst nok vanlig taktikk en førster tiden. Har aldri prøvd det selv, da mini her i huset svelget med en gang. Men er jo verdt et forsøk?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...