Gå til innhold

Status 10 mnd (vekt, lengde, krabbe, gå...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lengde og vekt for de som har vært på kontroll, og hva kunne babyen din da den gikk inn i 10.mnd?

Snuppa er snart 10 mnd. 8500g, 69cm, bruker 74 i klær.

Krabber, reiser seg og går langs med bord og annet hun finnet for godt. Sier mamma, vinker, klapper, flink å spise kjeks :) Sover alt for lite på dagen (med tanke på alt jeg skulle hatt tid til) og har begynt å rote natta. Første tanna oppe kom for 2-3 uker siden, og ser tegn til den neste, så håper det er den som plager og at hun ikke har tenkt å bli et nattmenneske. Har også to nede.

Begynt å tenke på nr 2.... men veldig usikker på om vi går for 2 eller 3 år mellom de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei. snart 10 mnd her også, 9000gr, 70 cm str 86 i klær (liker di litt stor isteden for akkurat passe:)

aker seg fram, kommer fram overalt, setter seg ofte fast mellom stoler eller under bordet.

setter segg opp i krabbestilling, men står bare å vipper. har nok ikke knekt koden enda.

akkurat samme som deg, har den siste uka gått fra 3 lange dupper til 2 superkorte dupper på dagen, kveldslegging er blitt en plage, protesterer gjerne på å såve for natta.

legger seg 20.00 og mener bestemt at det er morgen 03.30, roter og styrer fælt.

sier mamma hvisker pappa, smatter med tunga og med leppene, kan le høøøøyt med vilje, antydning til vinking eller så er det bare en refleks=) forstår ordet "kose" og gir nærmeste ett vått kos, samme hva det er, soffa, plante,bamse, søster, mor/far, leker ja.....alt.

hopper i soffa, sitter uten støtte, men setter seg ikke opp selv. er en racer i gåstolen sin.

reiser seg ikke, går heller ikke langs bord ol.

har to tenner nede, kom for ett par mnd siden, 3 tenner oppe på vei, å ja det gjør vont!!!!!!!!!!!

jeg har lyst på en til, far er totalt ferdig med barn..... så vi får se hvem som "vinner" hehe

Skrevet

Vesla her er 10.1/2 måned.

På 1o måners kontrollen var hun 8500g 72.5 lang. Bruker 74 og 80 i klær.

Hun kan gå langs bordet, krabbe, klokke med munnen, spille på slurva. Sier mama og papa ikke bevist trur jeg, men hører det.

2 tenner nede som har vært der lenge og først nå ser det ut som det har begynt å komme en kul til nede. Får ikke lov til å kjenne, så er ikke så lett å vite.

Sover godt om natta ,endelig etter lenger tid med plunder, så håper det skal vare.

Ellers er hun veldig glad i å spise alt selv.

Sover stort sett 2 ganger om dagen på1 times tid.

Dette begynte hun med nå for en stund siden ellers har hun helt fra hun var født sovet mye mindre en det. Ofte bare en lur på under 1 time. Så nå har jeg begynt å få litt tid på dagen til å gjøre litt anent.

Vi ville egentlig ha 2 tette vi også, men kommer til å vente litt. Har lyst til å kun nyte hun vi har nå litt først. Men mange år blir det ikke imelom.

Skrevet

Gutten her er 9000gr og 75cm lang. Bruker 74 og 80 i klær.

Han vinker og klapper og sier bang når noe "smeller".

Han reiser seg også opp etter møbler/vegger og går langsetter.

Han hae 2 tenner nede og 4 tenner oppe.

Spiser alt han får med god apetitt, men er ikke så flink til å drikke vann(drikker amming av meg hele døgnet da det er det han vil ha).

Legger seg å sove ca kl.20, men er ikke så flink å sovne selv(prøver å øve på det da...) Våkner desverre flere ganger om natta, men sovner igjen med hjelp og står opp kl.0700.

Sov fint 2*1time om dagen, men i det siste er han blitt vanskelig å legge om dagen og det blir ofte bare en times lur i løpet av dagen.

Skrevet

Gutten min er 10 måneder på dagen i dag. Jeg har vært på helsestasjonen i dag og han var 74,5 cm lang og 9420 gram. Han bruker str 80 for det meste, noe 74 passer enda.

Han er overalt i løpet av dagen. Han åler seg rundt i huset og i tillegg så reiser han seg opp og går langs bord og stoler. Hans nye lidenskap er å åpne dører og skuffer, og er fortvila etterhvert som barnesikringer kommer opp! Jeg tror jeg har en unge som kommer til å hoppe over å krabbe. Han prøver aldri, men legger seg rett ned når han skal fremover.

Han klapper, vinker, viser hvor stor han er. Han babler mer og mer, men ingenting som minner om ord enda.

Han sover to hviler i løpet av dagen, og de bør helst være på minimun tre timer til sammen, ellers er dagen litt tøff å gjennomføre. Han sover som oftest 12 timer sammenhengende hver natt! Har vært bortskjemt med det lenge.

Han har to tenner oppe og to nede.

Han spiser alt han får og tar imot så lenge jeg gir han noe. Så jeg jobber med å finne ut hva som er passelige mengder! Blant annet spiser han mine hjemmelaga brød med solsikkefrø og masse andre frø! Lager hjemmelaga havregrynsgrøt til han om kvelden og det elsker han!

Han skal begynne i barnehage om en måned. Det tror jeg han kommer til å elske, for han blir så glad av å være sammen med andre unger.

Skrevet

Min gutt er 10 mnd om 20 dager men skriver alikevel :)

Han har 4 tenner.To nede som han fikk da han var var nesten 6 mnd og 2 oppe som han fikk for 2 uker siden.

Han åler seg bortover og står på alle fire. Reiser seg opp etter ting. Vinker og klapper. Spiller på slurva og klikker med tunga. Lager trutemunn...til mammaen sin :) Han sier mamma og pappa. Kan sitte selv men setter seg ikke opp selv. "Give me five" har han lært av tanta si. Han kan vise hvor stor han er.

Det han er veldig flink til er og åle seg bort til forsterkeren og skru ned og opp lyden. Og lukke opp og igjen dører.

Han spiser maten sin men det beste er nok brødskive med smørost og lapskaus.

Han er hjemme med pappaen sin nå og i begynnelsen av mars er det farmoren han som skal være hjemme med han til høsten.

Han er en skikkelig gladgutt..som får viljen sin..hehe :)

Skrevet

Mi tulle er 10 og en halv mnd. hun veier rett i underkant av 9000gr, og er 73cm. bruker 74-80 iklær.

Hun åler seg endelig rundt nå, er blitt superrask. setter seg opp selv, sitter uten støtte og elsker å klappe i hendene når vi synger. Hun spiller på slurva og har de siste dagene (utorlig synes nå mora) riste på hode når hun ikke vil noe. eks. så spurte jeg henne ikveld om hun var mett og ville komme, da rista hun på hodet og pekte på youghurten!! ellers så står hun når hun får hjelp til å støtte seg og elsker å marsjere når vi holder henne i hendene.

Skrevet

Har ikke vært på kontroll å sjekket... men på ni mnd kontrollen var han 10,6 kg og 78 lang, har vokst mye siden da! Bruker nå 18mnd klær - da er de passe løse, men litt for lange på bena:)

Han sover lite på dagen, en lur på 45 minutter, og natten er blitt et sant h*****, sov som en drøm og fant søvnen selv helt fram til han begynte å få tenner samtidig som han begynte å snu seg i søvne og reise seg opp da han var ni måneder... prøver å finne ut av det - men er ikke så lett;)

"Prater" mye og har mange lyder, sier mamma og "kake" når han vil at vi skal synge Bake kake søte;), smatter med munnen, klapper, reiser seg opp, sitter, krabber, går langs bordkanter o.l, Elsker musikk og dans, og synger gjerne med... babysang er det beste han vet - da stråler hele han:) Fått fire tenner, to oppe og to nede. Veldig snill og grei gutt som tar livet med ro... leker er han ikke interessert i, bortsett fra bøker. Men det å øve seg på å gå langs bordkanten er absolutt en favorittaktivitet for tiden:) I matveien er han en drøm(som antall kg tilsier*ler*), er ikke så glad i åttemåneders glass - for blir tydeligvis helt feil for han når det er mos, men med biter i. Han liker bedre å spise hel mat som er oppskjært i små biter. Puppen har fått en renessanse...

Skrevet

på 9 mnd kontrollen veide han forresten 9550 og var 75 cm lang .)

Skrevet

dytter for flere...

Moro å lese hvordan det er hos dere. Utrolig mye likt faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...