Gå til innhold

Fosterdiagnostikk kun ved godkjente sentere

koala

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde time til ultralyd denne uken og trodde at det var diagnostisk UL og at de kom til å ta duo-blodprøven og alt på en gang. Gjett om jeg fikk lang nese! Gynekologen sa at de ikke hadde lov til å gjøre det, at kun 6 godkjente sentere i Norge kunne gjøre dett og nærmeste i mitt tilfelle var Oslo... Så jeg fikk en kjapp titt på vidunderet, bekreftet termindato, god hjertelyd og at det så fint ut foreløpig men at det var litt tidlig (10 uker) Videre må jeg vente på innkalling til Oslo, ta fri en dag på jobben, reise 5 timer hver vei for å ta ultralyd og blodprøve som fint kunne vært gjort i hjembyen min! Hvis jeg er så "heldig " å få en tidlig time må jeg overnatte også. De forventer at barnefar også er med, men trygdekontoret dekker kun rimeligste reisevei for meg og ikke noen overnatting. Snakk om tungvint. Hadde det vært gjort her hjemme hadde staten, jobben og jeg spart tid og penger. Evt. feil kunne vært tidligere oppdaget og en evt. abort ville kunne vært gjort før 12 uker... Nå håper og tror jeg ikke at det blir nødvendig, men om det blir det så er dette helt klart en mer-belastning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...