Gå til innhold

Ambivalent til dib

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til sier jeg til meg selv at jeg skal slutte å dibbe, for det er egentlig irrelevant om de andre mødrene mener jeg ikke bør la Snuppelure kaste et blikk bort på tv-skjermen, eller at jeg burde forsøkt å pumpe noen uker til så hun fikk mm til hun ble tre måneder, eller at jeg ikke bør la henne sitte i vippestolen. Kanskje det bare er meg - men jeg føler vel egentlig at jeg kaster bort mye tid på uvesentlige debatter. En stund var det min misjon å støtte andre som ikke fikk til amminga, og i starten fikk jeg masse hjelp selv, men nå er det tidtrøyte. All synsingen oss mødre i mellom - kommer det egentlig så mye godt ut av det? Jeg syns iblant at det er vm i å være Årets Mor her inne - som om en kan lese seg opp til å gjøre alt rett. Samtidig - hva har jeg med om andre ønsker å gjøre alt etter boka - jeg kan jo bare slutte å logge meg på? Æsj, jeg vet ikke jeg. Er det andre som er litt ambivalente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, du er ikke alene! Har holdt på sånn i 3 år, jeg.....

Skrevet

Me too... holdt på i snart ett år nå... Vil egentlig slutte, men klarer ikke :-)

Skrevet

Jeg er enig med deg Frøken Freken :) Nå har jeg suset rundt her snart 1 års tid og vet ikke om jeg gidder være på småtroll 1-2 år. En ting er fordi anonymknappen fortsatt er der, den var det her før, men vi ble så lei av forumtroll og drittkasting at det ble sendt inn klage og fjernet.

En annen er at jeg føler ikke nevneverdig behov for å dibbe mer.

I starten var det jo ting jeg lurte på, men pleier å ta et søk før jeg evt poster en tråd. Det er nemlig en av tingene jeg blir en tanke frustrert over; det kommer nye tråder om samme tema flere ganger daglig. Tar jo ikke 20 sek en gang å søke der oppe og se om man finner det man trenger!

Når det er ting som er mer konkret osv, så er det greitt nok, men diskusjoner i linja som amme eller ikke amme, mme vs mm - det kommer det aldri noe godt ut av.

Må innrømme det blir lengre og lengre mellom hver gang jeg logger på.

Skrevet

Jeg vet ikke jeg. Nå kommer jeg ikke hit for å finne en universell sannhet, eller få bekreftelse for det jeg gjør/ikke gjør. Det er meg revnende likegyldig hva folk her inne mener om mine evner som mor. Et anonymt forum om alt som har med baby å gjøre tilfredstiller for øyeblikket min "besettelse" av all ting baby, men jeg tar det for det det er. Det er begrenset hvor morsomt andre synes det er å snakke om grønn bæsj eller gul bæsj. Jeg skriver ikke innlegg om vognposer og drittpupper fordi det er viktig for meg å få støtte fra ukjente, men fordi det er tidtrøyte. Og avogtil kan det være ok å få bekreftelse av andre at det er normalt at han blir irritert ved flasken. For eksempel. Og endel innlegg morer meg rett og slett. Det er mye humor i bæsj, og det bli mye goo gaga om dagen, så hvorfor ikke. Hvis det er så slitsomt å være her så er det vel bare å logge seg av. Jeg tar det for det det er. Lett underholdning.

Skrevet

For meg er det stort sett et tidsfordriv og det er et bonus de gangene jeg blir litt engasjert, rørt eller glad av å være på dib. Synes det flott de gangene jeg får svar på ting jeg lurer på, små tips som kan gjøre hverdagen lettere. Tror for eksempel at du Frøken Freken har gjort mye for opplysning om flaske og mme (ja, selv om det virker enkelt å skulle gi flaske, så er det jo ikke det...)

Vet at min tid på dib er over den dagen jeg går tilbake på jobb. Slik var det sist og da sluttet jeg å logge meg inn fra dag en. Litt merkelig, men jeg savnet det ikke et sekund. Nå har jeg jo ingen "venner" på dib, så sånn sett blir jeg jo ikke savnet her heller. Hehe:-)

Skrevet

Helt fra jeg begynte å "henge" på bim i mars/april i fjor har jeg tenkt at jeg må kutte ut.

Meeen, nå er jeg her da å det ser ikke ut til at jeg klarer å slutte med det første.

Har fått mange gode, praktiske og hjelpsomme tips både på bim og dib, MEN også mange bekymringer. Spesielt i begynnelsen av graviditeten.

Her inne på dib syns jeg ikke det er like hysterisk som det er på bim, men jeg her inne på småtroll for det meste - kanskje er det "verre" på andre forum.

Jeg er ihvertfall veldig glad for at du er her Frøken Freken.

Har fått masse hjelp ang flaskemating her inne, å spesielt fra deg.

Svarene dine er alltid gode, å du er ikke den som svarer uten å vite sikkert har jeg inntrykk av.

Skrevet

Det skumle m dib/ bim er at d er avhengighetsskapende, og ikke minst er d en farlig farlig tidstyv...Burde jo heller ha lest en god bok eller gjort noe husarbeid, istedet for å sitte her inne og prate tull...Men men, jeg er bitt av basillen, og trives egentlig m d:) Ser på dib som en ekstra barselgruppe, hvor man uforstyrret kan prate bæsj, skryte litt av gullet sitt, sammenlikne erfaringer, og ikke minst; konkurrere om hvem som ruller først, snakker først osv osv...;) heheh..Plukker faktisk opp mange nyttige tips her inne også, og som fersk førstegangs er d jo veldig greit å kunne spørre om ting her inne, da jeg ikke har noen venninner el nær familie m små babyer. Heia dib!

Skrevet

Jeg har ikke vært her på en stund nå, men stikker innom for å dele av min visdom av og til (ha,ha)..

Må først si at jeg synes det er flott med en plass som en får svar på det meste, og jeg har hatt mye god hjelp fra kloke mødre!

Var nok veldig hekta de første månedene etter at barn nr 2 ble født,men etter en stund så fant jeg ut at all den tiden jeg brukte her - som i tillegg ofte fikk meg til å føle meg som en dårlig mor- faktisk tok mye tid som jeg heller kunne bruke på babyen.

Og jeg VET jo egentlig at jeg er en god mor til tross for at jeg bruker Babybjørn, våtservietter, har hatt store problemer med amming, digger Karin Naphaug,sender ett åringen i barnehage, og elsker å ha tid alene med kjæresten....

Så mindre dib for meg var faktisk positivt...

Skrevet

...ja dere må jo ikke tro at dette innlegget er et tegn på at jeg kommer til å forsvinne fra dib, damer... for jeg er jo hekta jeg også, og jeg er vel en av dem som synser mest. Så fint at noen har hatt nytte av svarene mine om flaskemating - nå ble jeg glad!!!

Tror nok ambivalensen knytter seg mest opp til at jeg kan bli irritert over enkelte dibbere som jeg syns legger inn krasse og lite opplyste innlegg. (Ja sorry - så er jeg litt høy på pære, da) OG at jeg burde bruke tida mi på helt andre ting. (Og det er jo ikke deres feil,da!)

Har dere forresten vært inne på anonym-debatten??? Der er det mye galemathias!

Skrevet

Phew, nei hva var dib uten sånne faste travere som gidder å svare på det en lurer på!! Jeg leser andres tråder og spør iblant selv, og det er fantastisk mye gode svar å lese/få. Alle forum dør uten ildsjeler, så takk for dere!

Skrevet

Ah, amen til deg, Frøken Freken! :)

Og med det så logger jeg meg av for dagen!

Skrevet

Nei, du kan bare våge å forsvinne.

Skrevet

Du, Frøkna! : ) Nå lager vi en tråd eller et forum for vettuge innlegg! Basta! : D DIB er bra, men det er mye galskap her, ja. Jeg slutter ikke å forundre meg over at folk har så mye energi til overs etter å ha fått baby, at man makter å spy ut av seg så mye edder og galle. Morer meg litt over en del innlegg og ellers svarer jeg litt her og der. Du var ikke her da vesla ble født i august, men jeg fikk svar på mye jeg lurte på inne på "Flaskemat" selv uten din "ekspertise". Godt å se i ettertid at du og mange andre er på samme greia som meg selv hva gjelder mme og flasking. Man leter og googler seg fram nærmest i blinde, man leser all slags litteratur, og man spør og gjør alt man kan for å forstå seg på det nye familiemedlemmet og de hersens flaskene (som ble min beste venn til slutt). Jeg er ikke så aktiv her inne, men det skyldes at jeg verken gidder eller har tid til å filtrere alle duste-innlegg på leting etter noe viktig.

Jeg konkluderer med at jeg er like avhengig av DIB som av Facebook, og at summen av laster er konstant! : ) Ha en fin dag! : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...