lilleta Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Jeg lurer litt på om vi kan være litt ute å kjøre med nav og refusjon. Jeg og min samboer har bodd sammen i snart 8 år, men egenetlig aldri vært regisrtert på sammen adresse før nå nylig i folkeregisteret. Jeg var student i 3 år med midlertidig adr m min samboer, men endret altså aldri i folkeregisteret. Vi har eid leilighet sammen i 5 år. På begge egguttakene har vi skrevet under på at vi har vært samboere i mer enn to år, noe vi jo har vært, bare ikke på papiret... Jeg ringte inn til riksen før første forsøk og la frem problemstillingen, spurte om vi burde gifte oss i hui og hast, men sykepleieren sa bare at vi var godkjente og at jeg bare kunne slappe av. Nå har jeg begynnt å tenke på om vi burde undersøkt litt nærmere. Kan vi miste vårt siste forsøk? Kanskje også få en regning på sykehusutgifter...
lioness* Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Nei, det kan jeg aldri i verden se for meg. Du har jo til og med vært etterrettelig og informert dem om saken - da kan de i hvert fall ikke krangle. Jeg ville tro at det at dere har eid en leilighet sammen i flere år er dokumentasjon mer enn god nok! Når dere er godkjente så er dere godkjente -. eventuelle feil her måtte sykehuset ta på sin kappe.
MK73 Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Sykepleieren har helt rett, dere kan bare slappe av :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå