Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #1 Del Skrevet 4. februar 2009 Når jeg har hentet ungene på 2 og 3 år med inntørka drit i rumpa som må skrubbes bort med børste omtrent 10 ganger på et halvt år, og henta unger som er blodrøde i underlivet og full av røde prikker etter å ha levert dem fra meg med et fint underliv på morgenen? Snakker selfølgelig om barnehagen. De trenger sosialt samvær med andre barn, men skal det gå på bekostning av god omsorg? Og de går bare 3 ganger i uka og det er kun 7 bleiebarn i avdelingen! Har nevnt det for dem, men det ser ut som om de rett og slett bytter bleie etter klokka og ikke etter behov. De liker heller ikke at jeg kommer med kritikk selv om jeg sier ifra på en pen og hyggelig måte. Sosialt samvær VS god nok omsorg... :/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139582626-er-ikke-dette-omsorgssvikt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #2 Del Skrevet 4. februar 2009 Sløvt ja, men omsorgsvikt er å ta for hard i! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139582626-er-ikke-dette-omsorgssvikt/#findComment-139583148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pelsdotten Skrevet 4. februar 2009 #3 Del Skrevet 4. februar 2009 Høres veldig sløvt ut ja. Du bør gjøre mer enn å "nevne" det for dem, du bør ta det opp som en egen sak, gjerne i foreldresamtale, eller be om en prat med pedagogisk leder, evt. styrer. Hva slags avdeling er dette da, med barn i 2/3års alderen og bare 7 bleiebarn? Er det noe spes. på avdelingen mtp. personalet? Unge folk? Utlendinger? (Fordomsfullt kanskje, men...) Sykdom/vikarer? Noe som gjør at rutinene kan glippe? Eller er de bare sløve? Hvis dette er en barnehage med nogenlunde oppegående pedagogiske ledelse, så bør de "skvette til" og ta dette seriøst med en gang en får slike tilbakemeldinger, iallefall en _tydelig_ tilbakemelding!! Hvordan opplever du bhg ellers da? God? Hyggelige, tålmodige, oppmerksomme, positive folk som jobber der? Som er interessert i ungene/deg når dere kommer? Som forteller hva de har gjort? Som GJØR ting, ikke bare frilek hele dagen? Osv.. Er du fornøyd med barnehagen ellers, og det kun dreier seg om bleieslurv, så bør det kunne gjøres noe med! Er det heller snakk om en del av et større, negativt bilde, så syns jeg du bør vurdere å bytte barnehage om du har mulighet. Ja, jeg syns barnehage er bra for barn, men ikke ALLE barnehager er bra for barn. Hos oss er vi _meget_ påpasselige med bleier og at ungene skal ha det "behagelig" på alle måter. Det er IKKE behagelig å gå med bæsj i bleien noe særlig lenge etter at jobben er gjort! De periodene det har vært kaotisk i bhg. pga personalmangel/sykdom/vikarer/nye folk osv., så har det kunne skje glipper, men da blir vi så flau at det ikke er til å tro. Vi gjør alt for at det ikke skal skje igjen! Men klart, hadde du opplevd at de gjør det de kan for å "gjøre godt igjen" etter en glipp eller to, så hadde du nok ikke blitt så provosert du heller.. Skjønner deg godt. Men jeg syns altså at du skal ta det opp, jo før heller enn senere. Fortell det til barnehagen når du er misfornøyd, ikke til alle andre! Det er eneste måten de kan bli bedre på! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139582626-er-ikke-dette-omsorgssvikt/#findComment-139584033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pelsdotten Skrevet 4. februar 2009 #4 Del Skrevet 4. februar 2009 Hvordan hadde barnehagen oppfattet det, tror du, om det var omvendt? At barna stadig (mer enn en gang i mnd) kom i barnehagen og hadde inntørket bæsj i rompa hjemmefra, såpass at det måtte skrubbes vekk? Det hadde nok blitt lagret i "mappen" som noe som ikke var som det skulle, om ikke annet!! Det hadde definitivt blitt lagt merke til! Men enig, ordet "omsorgssvikt" er litt i overkant ja. Det skal mer til enn kun tørket bæsj for å få alarmklokkene til å ringe hos meg, men det er gjerne et symptom på noe som ikke er helt greit...! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139582626-er-ikke-dette-omsorgssvikt/#findComment-139584051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå