Gå til innhold

Inkontinens - vanlig i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 33, og har de siste ukene syntes at trusa er noe fuktig, og at det lukter urin av den/er litt gulaktig. Jeg er 2.gangsfødende, og i mitt forrige svangerskap mistet jeg en del fostervann mot slutten. Jeg er likevel temmelig sikker på at dette er urin- Er det noen som lider av det samme problemet? Det er ikke sånn at trusa er kliss-klass, men den er fuktig og lukten er ikke til å ta feil av. Jeg har begynt med knipeøvelser, som jeg håper vil hjelpe litt. Det skal også nevnes at babyen "ligger" omtrent på blæra mi, så jeg er hyppig på toalettet.

Noen andre som har dette problemet?

Fortsetter under...

Skrevet

Heisann ;o)

Tror ikke det er helt uvanlig nei,mye som skjer nede i området der,man er hoven og en har tyngde press på muskler som krever litt mer av musklene enn vanlig. De blir slakkere. Bekkebunnsøvelser (Knipeøvelser) er derfor kjempe viktige vist en vil prøve å unngå dette. Det er også vanlig å slite med inkontinens i etterkant av en fødsel,for noen kvinner blir disse plagene desverre varige. Jo mer en forebygger før fødsel jo bedre er det!

Så knip i vei jenter...litt tiltak til begynne med,men tror det sklir lettere etter hvert.

Øvelsene bør gjøres 8-10 ganger hver dag

Hold øvelsen i 5 sek og slipp,ta en pause på 5 sek og knip igjenn tilsammen ti ganger hver gang.

En skal ikke stramme rumpeballene,for å finne ut hvilke muskler som brukes kan en neste gang en er på do og tisser knipe av strålen noen ganger,kjenn godt etter hvilke muskler som brukes og bruk disse i øvelsene senere. Det kan være litt tungt til begynne med,men det går lettere etter hvert som en har "trent" litt ;o)

Det er ingen som ser at du "trener" på dette så disse øvelsene kan gjøres over alt ;o)

Skrevet

Sorry leste litt kjappt gjennom innlegget ditt,ser du allerede er begynnt med dette..men kan være greit for andre å se gjerne..;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...