Gå til innhold

Hva ville du valgt?

Anbefalte innlegg

Jeg har tittet på to med og to vogner uten hjul som snurrer.

Maxi cosi mura 4

Teutonia spirit

Simo duo

Emmaljunga city cross

Redd for å velge feil da jeg hadde 15 stk til lillemann. Har fortsatt en EW classic etter han som skal brukes som vogn i bilen med bag.

Savner litt svinghjulene men vet ikke om jeg blir like fornøyd med mura og spirit da det er noen ting som irriterer meg. Samme som at simo plages jeg av er tung og at emmaljunga har plast hjul på city cross.

Hva ville du valgt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139581892-hva-ville-du-valgt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt simo, likte den ikke pga størrelsen og vekten, så på emmaljunga men det blir litt av det samme.

Valget sto mellom mura og spirit, og jeg valgte spirit pga de store hjulene, det har jeg ikke angret på.

Skulle jeg valgt igjen hadde det blitt spirit!

Hvordan kommer du til å bruke vognen da? Mye på tur eller mest på shopping? Går du kun på asfalt eller også mer på turstier og terreng?

Hvis jeg skal si hva jeg ville valgt så ville jeg hatt simo duo eller city cross. Jeg hadde ikke kunnet hatt hverken mura eller spirit fordi de har for lite fjæring/demping etter min smak. Skal jeg ha en vogn som har såpass lite fjæring som disse må jeg hvertfall ha lufthjul! Jeg går mye lange turer (og jeg liker å gå fort) og ser derfor ikke helt at mura eller spirit passer meg. Fordi jeg med disse to hadde måtte prøvd å unngå, stoppet opp eller vært forsiktig over fortauskanter og humper, mens jeg både med simo og city cross bare kunne gått på om du skjønner.Jeg må altså ha en turvogn som passer i all slags vær.

Er likevel enig med deg at simo er litt i tyngste laget (i oppoverbakker, merker det ikke så mye ellers) og city cross har litt dumme hjul. Men har hørt at emmaljunga sine plast hjul er blant de beste plast hjulene, og det er jo nesten bare posetive erfaringer å finne om cc på nettet. Bare vær klar over at slike hjul er noe dritt om det er mye snø på bakken!

Hvis du vil ha et forslag på en annen vogn kan du jo vurdere brio happy med telescop understell. Denne har lufthjul og veier 15 kg som sportsvogn og cc veier 14,6 som sportsvogn (vekten på hjemmesiden til brio er feil, den riktig vekten finner du i broskyren).

Lykke til! Her satser jeg også på at neste baby ikke bringer med seg like mange vogner som førstemann *flau*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...