lettereforvirra Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Heisann jenter og gutter ! Jeg trenger sårt et råd ! Jenta mi på tre år vil slutte med bleie men hun klarer ikke å komme seg på do i tide., de i barnehagen sier hun er flink men trenger litt tid. Har spurt i barnehagen om det kan være lurt å vente litt med bleieslutt siden hun har kanskje fem seks skift pr dag. Men de mener dette bare er en fase og vil gi seg. Regner med det er det også, men jeg synest det er slitsomt både for barn og foreldre om vi skal bytte så mange ganger pr dag . Vi minner henne på å gå på do men hun vil aldri gå på do og når hun sier hun vil på do er det allerede forsent. Har prøvd med klistremerker slik hun kan få når hun har vært på do men trusa er aldri tørr. Jenta våres blir bare hysterisk fordi hun må kle av seg og vil heller gå våt. Hva burde jeg gjøre? Jeg heller for en oppstart med bleie igjen, men barnehagen sier det motsatte.
Vårluft Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Hei på deg! Ikke lett situasjon du er oppi. Men jeg har kun en teori om dette, og det er vel og forklare så godt du kan at du blir litt sliten med all bleieskiften, om hun kunne hjelpe deg med å si ifra når hun føler for å gå på do. Jeg vet ikke. Kanskje gjøre det litt "morsomt" ut av situasjonen. Huff, av meg. Jeg skjønner din frustrasjon eller hva jeg skal kalle det.Håper dere får mer orden på do besøket. Lykke til:-)
Gokkel (26) pp MA) 32 pp Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Åff ja, husker denne fasen. Etter en stund funket belønningsmetoden hos oss, men det lå et stykke frem i tid. Det var slitsomme tider med våte klær og skift. Vinterdress og sko måtte vaskes hver eneste dag etter barnehagen og det var et slit. Barnehagen sa også til oss at vi ikke burde begynne med bleie igjen og at dette bare var en fase. En veldig lang fase, om jeg så får si det. Når jeg ser tilbake så husker jeg hvor lei jeg kunne bli til tider, men jeg er glad for at vi ikke begynte med bleier igjen. Jeg tror hun bare må finne ut av dette selv. En vakker dag blir nok hun også lei våte truser og finner ut at det kanskje er lettere å gå på do. Jeg tror det bare må gå seg til av seg selv. Bare fortsett som dere gjør nå, selv om det er slitsomt. Innen sommeren er hun nok rene "do-eksperten"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå