Gå til innhold

Hvilken erfaring har dere med å bytte til juniorseng ved 2-års alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min blir 2 år i April, og har så vidt vært innom tanken på å bytte til junior senga..

Men jeg lurer fælt på åssen det vil gå, om han bare vil hoppe ut av den så fort jeg går ut av rommet?

Er helt "grønn" når det gjelder dette tema så jeg tar imot alt av tips for at dette skal gå så enkelt som mulig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår var nesten 2 år da han fikk stor seng. Lillebroren hans trengte sprinkelsengen:)

Vi tok gutten med når vi kjøpte sengen og han var med å monterte sengen og hadde valgt sengetøy. Den natten sov han 12 timer i strekk, hadde aldri gjort det før. Han er nå 3, 5 år. Han har falt ut av sengen en gang og det er først nå han har begynt å komme ut av sengen på kvelden. Så for oss gikk det kjempefint, kunne ikke ha gått bedre.

Bare si at han har blitt stor og derfor skal få en stor gutt seng. La han få være med og hvis dere kjøper sengen på f.eks Ikea er det masse typer av telt og stjernehimmel dere kan montere opp forbi sengen. Da blir det ennå mer stas.

Skrevet

vi skiftet da eldste var litt over 2 år, og det gikk kjempefint! Han gikk selvfølgelig utav senga litt på kvelden og på natta, bare fordi det var gøy, men det var ikke noe problem å få han til å legge seg igjen.

Vi tok han med på ikea, lot han "velge" seng (vi hadde valgt på forhånd) og han fikk være med og montere den. Dermed syns han det var kjempestas å få ny seng inn på rommet sitt :)

Vi "måtte" ha han til å sove i den da, siden jeg på det tidspunktet hadde 3 uker igjen til termin med nr 2, så vi er selvfølgelig veldig glade for at det gikk så fint. Han har heller aldri protestert på at lillesøster ligger i den gamle senga hans.y

Skrevet

Vi byttet da han var 1 1/2 år gammel, gikk helt smertefritt.

Måtte bytte tidlig fordi han begynte å klatre over sprinkelsenga, og falle i bakken...

Skrevet

Marcus blir 18 mnder om noen dager og jeg skal av sted å kjøpe stor seng til han til helgen igjen:) Han sover mye bedre i vanlig seng så derfor gjør jeg det så tidlig, han liker overhode ikke spinkelsengen!:)

Skal kjøpe denne Mammut sengen fra ikea:)

Skrevet

Vi flytta inn i nytt hus (og fekk ny baby) ca 6 veker etter storebror fylte 2, og han fekk då stor seng. Vanleg 75x200 utan sengehest. Det har ikkje bydd på problem i det heile tatt. Det tok nærmare eitt år før han gjekk ut av senga etter leggetid, og då var det berre fordi han ville finne seg ei bok.. Så vidt eg huskar har han berre trilla ut av senga ein gong i løpet av dei 15 mnd han har hatt den :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...