Gjest Mammamoms med prinsesse Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Vi ble sterkt anbefalt på helsestasjonen å begynne med tran allerede mellom 4 og 6 uker. Snuppa vår er 2 måneder i morgen, men vi har visst ikke kommet i gang med tranen enda, selv om vi til og med fikk en flaske på helsestasjonen. Fy, fy til oss! Gir dere tran? Hvordan var babyens første reaksjon? Gleder meg litt til å se den, rare grimaser kanskje?
Frøken Freken Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Gir ikke tran. Smaker vondt, lukter vondt og er laget av lever som er fiskens reseanlegg. Ga d-dråper en stund, men siden jeg gir mme sa legen at det ikke er nødvendig siden det er dvitamin i mmeen. Men har planer om å gi eskimo senere.
Lillepusen-78 Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Tror vår lille var 6-8 uker da vi begynte med tran. Gir den med sitronsmak, den andre lukter jo heeelt grusomt ;-) Vi har ikke problemer med gulp og tranflekker. Gir den til kveldsstellet.... Og vi gir med skje, synes det funker best. I begynnelsen var det en del søl, for han proppet hele munnen med tungen sin. Og det lille vi fikk lurt i ham spyttet han ut. Etterhvert gikk det selvsagt bedre, og nå gaper han når vi kommer med skjeen. Han er 4 mnd nå...
minnimoi Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Her begynte også resten av familien med tran samtidig med lille, og ingen har vært syke siden. (vi pleier å være veldig hanglete her i huset vinterstid) Holdt på i 2 mnd. nå. Anbefales=)
Trulte76 Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 jeg begynte å gi tran 4-5 ukers alder, men han bare gulpet så mye av det så jeg kuttet det ut. Nå er han 5 mnd og jeg har begynt med tran igjenn og nå går det bra Jeg gir det ilag med et måltid jeg da. Han får både middag og grøt. Men må innrømme jeg av og til glemme det enkelte dager. Men prøver å huske det.
LadyBlackJack Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Nope, det gikk heller dårlig, gitt! Ingenting gikk ned, alt kom ut igjen med påfølgende hyling og brekninger.. Ikke at jeg klandrer han heller. Tar tranpiller selv, fordi jeg ikke spiser fisk, og syntes det er ille nok. :S Stresset med det i et par uker, etter det ga jeg opp og nå får han dvit dråper. han får jo uansett litt omega3 gjennom mm siden jeg tar tranpiller.
poppa Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 Gir d-vitamindråper, prøver tran når hun blir større og ikke gulper det utover alt lengre:-)
La vita è bella <3 Skrevet 4. februar 2009 #8 Skrevet 4. februar 2009 Vi begynte da hun var mellom 4 og 6 uker og gir fremdeles hver dag. Snart oppe i en barneskje, hun er 5,5 mnd gammel.
Marsipan❤grisen Skrevet 4. februar 2009 #9 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har byttet på med tran og D - vitamin dråper. Er ikke hver dag hun får, hender jeg glemmer det (Fy, meg ) Men etter at hun ble 8 mnd, begynte hun å brekke seg og spytte ut tranen. Likte plutselig ikke smaken lenger, så nå bruker vi bare D - vitamin dråper.
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 4. februar 2009 #10 Skrevet 4. februar 2009 Tilstår med en gang! Det er jeg ikke noe flink med! Glemmer HELE tiden! Ho får kanskje en gang iblandt, tran. Men ho får jo mme nå, og vel noe i den?
Girlygirl83 Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 Så klart gir jeg tran! Det er superviktig. Det er jo pga D vitaminet, man anbefaler tran. De små får jo ikke akkurat mye sol på seg nå. D vitaminmangel kan føre til Rakitt. Begynte å gi da snuppa var 4 uker. Gir på sprøyte. De første ukene var det fæle grimaser og mye rant ut. Nå blir hun helt vill når hun ser sprøyten og begynner å stikke tungen ut å smatte. Smiler når jeg sier fliiiink jente! Er gøy å gi tran
Novembergutten Skrevet 5. februar 2009 #12 Skrevet 5. februar 2009 Vi er i startfasen (etter 8 uker), og jeg holder på å prøve ut de forskjellige trantypene for å finne ut hvem som gir minst j... lukt. ;-) Men jeg lurer på om det er nødvendig å i tran når han kun får mme? Det er alle vitaminene i den, dog ikke omega 3. Hva gjør dere andre som gir mme?
mamarama og lille banan Skrevet 5. februar 2009 #13 Skrevet 5. februar 2009 vi gir tran med skje, og har gjort det siden han var 4 uker. ikke noe problem ja, det lukter heslig, men mini synes det er godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå