M.O.S.H.I Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Har lyst til å ta navn fra besteforeldre eller oldeforeldre og står da med disse navnene, men er fryktelig usikker på hvilket av disse navnene vi skal velge. hva syns du? -Anders -August .Anton -Erik -Ingolf -Johannes
prebs Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Skjønner at dere er usikre, alle navnene var nydelige =) (Ikke såå glad i Ingolf eller Anton, men de er litt tøffe.) Anders - pent og enkelt August - staselig og flott Erik - alltid en vinner Johannes - flott og klassisk navn Se hva som passer best med etternavnet, kanskje? Lykke til, koselig med oppkalling : )
MirandaC Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Anders er ok August, litt sossete Anton, liker ikke Erik, ok Ingold, forjævlig :/ Johannes - ok Likte Anders og Erik best av disse
Synnøve_Solbakken Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Ganske enig med prebs her. Anders, Johannes og Erik er mine absolutte favoritter, kunne brukt alle 3 selv.
Ophiophagus Hannah Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 Mine favoritter blant disse er Johannes og Anders - fine navn.
Gjest Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Dette var et enkelt valg ANTON selvfølgelig :-)
Gjest Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 Anton og Johannes er nydelige navn. Eri,, Ingolf og Anders (kjempekjedelig!) kan jeg styre min begeistring for. August er egentlig pent, men liker ikke "ÆV-gust" uttalen.. Hva med Anton Johannes? Eller Anton August? Johannes August?
Vipsenmamma Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 Et enkelt valg - Anders eller Erik er flotte navn. De andre liker jeg ikke.
Vannmann35 Skrevet 5. februar 2009 #9 Skrevet 5. februar 2009 Johannes, August, Erik og Anton er flotte navn - vanskelig valg. Ingolf og Anders hadde jeg styrt unna.
År og dag Skrevet 5. februar 2009 #10 Skrevet 5. februar 2009 Fine navn, ville som noen nevner hørt litt hva som klinger best med etternavnet. Anders, August, Erik og Johannes er for meg de fineste navnene, klarer ikke helt fetter Anton (som jeg straks tenker på). Ingolf er et outsidernavn, på ingen måte ubrukelig og stygt, men veldig uvanlig på en liten gutt. Men litt tøft hvis man tør velge det.
Gjest Skrevet 5. februar 2009 #11 Skrevet 5. februar 2009 Elsker August! Jeg liker ikke Johannes og Ingolf noe særlig. De andre er helt greie.
Jippi74 Skrevet 5. februar 2009 #12 Skrevet 5. februar 2009 August, Erik og Johannes er kjempefine navn som alle er på min liste også!! I tillegg er Anders helt greit! Synes forresten det er veldig fint å kalle opp. Vi gjorde det med datteren vår og kommer helt sikkert til å gjøre det med nestemann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå