Gå til innhold

Kolikk eller bare urolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er en veldig "snill" baby. Hun har ikke så mye rutiner enda (5 uker) men sover mye, spiser mye, bæsjer mye og tisser mye. Hun legger også på seg godt å griner ikke så mye. Men....Hun har grinetokter hver dag hvor hun ikke kan ligge aleine og hun presser seg illrød og kan gjerne holde på sånn i en time og 2 hvor hun bare vrir seg, griner, og presser. Til slutt kommer bæsjen eller fisen. Er dette kolikk, noe jeg spiser som hun ikke liker, forstoppet, eller bare vondt å bæsje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du noen form for krem på rompen til den lille? Silulen,Inotyol???

Du kan også prøve å forandre matvanene dine..Ikke spis jordbær,ikke så mye melkeprodukt,ikke løk å paprika..

Det er for det meste luft som barnet sveller ned mellom ammingen som gjør at hun kan ha vondt i magen. Prøv å skift ammestilling.

Skrevet

Hei. :) Jeg bruker som regel ingenting på stompen hennes, hun er nesten aldri sår, men når hun er det så bruker jeg weleda zinksalve. Har dette noe å si? Ellers så spiser jeg ikke løk, paprika, eller jordbær og veldig lite melkeprodukter. Når det gjelder ammestilling så har jeg hatt utrolig problemer med ammingen siden dag en og den "vanlige" ammestillingen funker så bra for oss at jeg tårer ikke å eksperimentere med andre stillinger. Men hvilken annen stilling kunne jeg byttet til i så fall for at hun skal svelge mindre luft?

Skrevet

Jenta mi hadde problemer med å bæsje fra hun var født å det kom alltid litt blod når hun bæsjet. Jeg begyndte å smøre henne godt HVER DAG med Silulen salve... Zink Salve er ikke anbefalt for små spedbarn siden den er litt tykkere å litt hardfør med de små.

Du kan kanskje prøve å bytte om du vil.

Jeg satt oppreist første tiden for å amme men da gråt hun til hun ble blå flere timer etterpå. Byttet til liggende ammestilling. Har nå gått tilbake til sittende etter 3 mnd med liggestilling.

Du kan godt prøve å dusje sammen med henne å massere henne godt inn med krem på kvelden sånn hun får jobbet litt med magen når du masserer.

Du kan dra helt ut bena å dra de opp mot magen i 15 min flere ganger daglig sånn at evt luft eller bæsj får komme ut.

Jeg gjorde et supert innkjøp for 3 mnd siden..Jeg kjøpte et SWADDELING BLANKET å pakket henne inn i når hun skulle sove å hun fikk en helt utrolig trygghet å kunne sove i flere timer i strekk.

Hun var mer våken på dagtid så hun skulle få sove mer om natta første tiden.

Du må bare prøve deg litt frem..Blir hun ikke bedre kan du vurdere et legebesøk for å se om hun må ha hjelp av kiropraktor.

Skrevet

Hei igjen:) Tusen takk for svar og mange gode råd:) Hvor får du kjøpt swaddeling blanket? Og hvilken krem ville du anbefalt og smøre henne inn med? tykke kremer som apobase, locobase, a-krem o.l.?

Skrevet

Gå til nærmeste leketøysbutikk der babyutstyret til Fisher Price ligger...Der skal ligge et teppe som heter Swaddeling Blaket

Jeg anbefaler at du kjøper SILULEN på apoteket. Ikke nøl med å bruke mye krem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...