Lizz27 Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 1. Kan man gi velling til en 3 måneder gammel baby? 2. Når startet dere med velling eller grøt? 3. Noen som har oppskrift på hvordan man lager velling? Setter stor pris på tips og råd )
¤Harefrøken¤ Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 De sier jo at en skal vente til de små er 6 mnd, er i alle fall det jeg har blitt fortalt. Min mor gav meg og mine søsken velling/grøt i fra vi var 3 mnd gamle, og ingen av oss har problemer med mage/tarm (som jeg har hørt noen har vært bort i). Men jeg klarte ikke å vente så lenge. Håpte på at å gi velling skulle hjelpe min lille prins på 4 mnd til å finne roen for natten med litt mer enn med kun mm i magen. Kan ikke si at det har hjelpt så veldig på søvnen, men han elsker det Gaper og smiler og koser seg virkelig! Så vi har gitt han velling på kvelden i litt over en uke nå. Jeg lager veldig tynn grøt. Kunne sikkert gjort den tynnere, men vil at den skal mette litt og ikke bare være en smaksprøve. Så jeg lager av 50 ml mm/mme og har ca 1 ts grøtpulver og blander det. Gir det med skje. Du kan sikkert lage tynnere og gi på flaske også om det er lettere Lykke til!
Litjmora Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Vi begynte med velling når gutten var 3mnd og ei uke gikk veldig fint, ikke noe magevondt. Brukte mellom 100-200ml mme(etter hvor sulten han var) med 1-2 tsk grøtpulver oppi.
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 Hei:) Vi ga også litt velling til kvelds når ho var 3 mnd og noen dager.. Var da vi så smått begynte.
MiMaRi Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 hei:) Begynte med velling/grøt da gutten var 3,5 månder.. han elsket det:) han ble mye roligere på natten, men spiser ca 2 ganger om natta enda( men hadde ikke forventet at han skulle sove natta gjennom heller da:) ) det er bare å prøve og se om det fungerer for dere. Jeg blandet først med mm og lot han smake noen kvelder, før jeg så gikk over til 50 ml mme og blandet ca 2-3 ts maisgrøt i. men dette finner du ut av, du kjenner ungen din best:) lykke til
poppa Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 Jenta vår er 3,5 mnd og vi har begynt å gi litt grøt på kvelden. Begynte med å lage av 20 ml mme og nå en uke etterpå lager vi av 40 ml mme. Hun elsker det, smiler og gaper:-) Ikke noe tegn på vondt i magen heller, så vi kommer til å forsette å øke mengden sakte, men sikkert.
Gjest Skrevet 4. februar 2009 #8 Skrevet 4. februar 2009 Vi begynte også med litt velling når han var litt over 3mnd. Da ga vi det på flaske, du får f.eks vellingsmokker til Avent flaskene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå