Gå til innhold

ang hypersensitive babyer som drikker mm

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini her reagerer på et par rosiner. her om dagen spiste jeg en ballerinakjeks. det skulle jeg aldri gjort. for på morraen så lå hun bare å vrei seg.. da hadde jeg spist en på kvelden før.. (hun pleier å ligge å kikke å smile om morraen)

hvor lang tid tar det før det går ut av kroppen? tenkte om jeg skulle pumpe en dag bare for å spise godteri hehe.. men om det ligger i kroppen i mange timer så kan jeg jo ikke gi henne flaske i et døgn bare fordi jeg skal spise noe med melk, sjokolade, chips, snop osv osv osv.

hun blir 5 uker til fredag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, snuppa vår også var hypersensitiv de første mnd'ene. Jeg følte jeg levde på brødskiver med ost og skinke og musli med yoghurt... og sjokolade... ;-P Men jeg kan trøste deg med at det går over! Når tulla var rundt 3-4 mnd'er begynte jeg å prøve meg frem, og nå (6,5 mnd) spiser jeg hva som helst. Har eneste merket at hun kan bli litt "sur" i magen om jeg spiser noe sterkt.

Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg vil bare si at jeg føler med deg! :) Sjokolade og melkeprodukter gikk veldig fint her, men hun tålte ikke at jeg spiste kjeks. Jeg holdt meg for det meste unna:

alt i kålfamilien

alt i løkfamilien

det meste av sauser (spagettisaus, pizzasaus, middagssaus)

fersk frukt, bortsett fra banan

paprika

fersk gjærbakst (eks. hveteboller, skoleboller, fersk pizzadeig etc)

appelsin- og eplejuice

kokt eller stekt egg

Nå var det sikkert mer, men det begynner å bli en stund siden. Ikke sikkert hun hadde reagert på alt, men jeg ville heller unngå å spise det enn å risikere at hun fikk ondt i magen. Når jeg holdt meg unna disse matvarene, og tok mange rapepauser i ammingen, så var hun stort sett i storhumør! :)

Skrevet

her blir det mye sunn mat da.. bortsett fra at jeg savner å dytte i meg masse frukt.. blir liksom pærer hehe..

men det går i:

kylling

ris

fullkornspasta

tunfisk (på boks)

leverpostei (sånn gul boks)

kokt skinke

grove knekkebrød

havregrynsgrøt med kanel som søtningsmiddel

grønn te med honning

bogskinke

avokado (i små mengder)

pærer

går jo greit, men jeg ser frem til å spise mer mat etterhvert.. merker at hun er mye bedre i magen allerede..

tar sånn triomega women. så får jeg hvertfall i meg kalsium og d-vitaminer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...