Gå til innhold

Hodepine & kveldsjobbing..

Anbefalte innlegg

Sliter for tiden med hodepine, har varit sykemeldt i en längre periode av like orsaker, men har begynt å jobbe 100% igen for å sikre meg penger etter fødselen. Men må si at det å jobbe med sånn hodpine ikke gjør det lett å gå tilbake i jobb, spesiellt de dagene den ikke kommer smygende ut på ettermiddagen uten er der fra det jeg våkner... I går var jeg ikke hjemme fra jobb for kl. 21. 40, det er sent.

Men det må gå. Håper bare at humøret ikke blir for ille. Har bare 1 måned kvar av sykemeldingsdager til maksdato og vil ikke bruke den opp i tilfelle jeg virkelig trenger den!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139579872-hodepine-kveldsjobbing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei sann. . uff høres ut som du er i dilemma. vet ikke om jeg har noen gode råd, men jeg kan hvertfall si jeg føler med deg. jeg sliter med hodepine og utmattelse, samtidig jobber jeg turnus i helsevesenet. jeg er sykemeldt nå på grunn av stiv hofte som følger av uoppdaget bekkenløsning. . men hallo, er bare i uke 12. . men tydeligvis. jeg må tilbake til jobb mandag, med eller uten plager for å få penger. er kun i vikariat også så har inten å komme tilbake til.... masse tanker om dagen.....

Vet du at selv om du blir mer syk en den mnd du har igjen så får du permisjons penger :) Vi har noe som også heter fødselspenger. Det kan du få hvis du av helsemessige årsaker har brukt opp sykemeldings kvoten din, og ikke får tilrettelagt jobben din slik at du kan jobbe ut tiden i svangerskapet. Snakk med jordmoren din, hun skulle vite noe om dette.

Jeg fikk det med førstemann. Da hadde jeg ikke jobbet lenge nok i fast stilling til at jeg hadde krav på sykemelding. Jordmoren fortalte meg da at vi ksulle søke om fødselspenger. Fikk innvilget det frem til permisjon, og fikk permisjonspenger når jeg gikk ut i permisjon.

Min kusine har fått nå. Hun var sykemeldt et helt år, og ble gravid rett etterpå. jobbet 3 mnd i ny jobb før hun måtte legges inn pga premature rier. Da fikk hun fødselspenger siden hun hadde brukt opp sykemeldings kvoten sin. Nå får hun fødselspenger frem til barnet kommer, og permisjonspenger som normalt etter det.

Man SKAL IKKE presse kroppen sin for hardt under svangerskap. Så om arbeids situasonen din gir deg plager er det ikke bar hverken for deg eller babyen.

Ble langt dette, men snakk med en jordmor du :) Lykke til

Takk for støtte och tips! Har funderat på det med svangerskapspenger, men føler også at jeg burde prøve å jobbe en stund for å vise min gode vilje for arbeidsgiver, men også for mine elever som savnet meg sånn siste året... Føler meg som en skurk hvis jeg kommer og sier jeg er tilbake og ikke klarer det og blir borte med en gang..!

Og det er ganske tidlig enn, men det er fint å vite at det er løsninger som fungerer. Tilretterleggninger fungerer nok dårlig for meg i min jobb, fungerte ikke med aktiv sykemelding. Har gjort noen justeringer selv på eget intiativ som er mulige å få till, så vi får se hur det går fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...