Gå til innhold

Forskjell fødsel nr 1 og nr 2?

Ettervinterkommervår

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan dere opplevde fødsel nr 1 i forhold til nr 2? Hvor lang tid tok det osv?

Er det noen av dere som ikke fikk strekkmerker i det hele tatt med nr 1, men som likevel har fått i senere svangerskap?

Takker for svar :-)

Er gravid med nr 2, men det er ni år siden sist, så jeg er veldig spent på hvordan det blir denne gangen. Er jo en del eldre nå og kan vel ikke forvente at mage og pupper skal gå like fort sammen igjen som forrige gang - eller tror dere noe annet? var 19 ved første fødsel, er 28 denne gangen!

Fortsetter under...

Hei!

Jeg fikk min første i 2001, en gutt. Åpningstiden tok omlag 12 timer, og jeg hadde pressveer i litt over en time. En helt normal førstegangsfødsel vil jeg tro. I 2005 fikk jeg en jente, og hadde vel ventet at fødselen skulle gå litt fortere denne gangen. Hadde nemlig hørt rykter om at tiden ofte ble halvert med nr 2. Åpningstiden var på ca 32 timer (puh) fikk ikke komme til sykehuset fordi veene var så uregelmessige. Selv om jeg kanskje syns at det hadde vært fint å få litt hjelp siden det trakk litt ut. Da jeg endelig fikk komme til sykehuset for å bli undersøkt hadde det gått 30 timer og jeg hadde kun 5 cm åpning., Trodde i det øyeblikket at jeg skulle begynne å grine. så for meg 30 timer til med de neste 5 cm. Men på to timer hadde jeg kommet opp i 10 cm og fått jenta ut. Tror jeg hadde 3 pressveer, så den delen gikk i hvert fall fort!

For min del er mage og pupper et lukket kapittel, de blir aldri som før. Venter nå nr. 3 og håper noe skal skje i nærmeste framtid.. Og helst mindre enn 30 timer takk!

Det er selvfølgelig umilig å forutse uansett, men kjekt å høre hvordan andre har hatt det! Håper denne gangen blir bedre, tror kanskje det - ikke minst fordi innstillingen min er en helt annen. Gruet meg sånn til første fødsel at jeg kaldsvettet da jeg kom inn på sykehuset...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...