Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Det er under en uke til termin, men gullklumpen er snart syv uker. I går lå vi og pratet sammen i et våkent øyeblikk, og jeg tror jeg så gullet smile (bevisst) . Det var ingen andre ting som opplagt kunne være grunnen. Er det mulig at barnet kan smile så tidlig? Hvordan har deres barn utviklet seg i forhold til de vanlige milepælene? Det var foresten det vakreste smilet jeg noen gang har sett:-)
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Så hærlig:) Min gutt smilte ikke bevist før etter termin, men vi har et bilde av gan ca. 2mnd. før termin, og på det bildet er det helt tydelig et smil, var nok ikke bevist, men smilet var der:)
Katsi Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Så deilig, ble helt misunnelig jeg nå Tror nok at det går an at barnet begynner å smile så tidlig. Det er jo veldig individulelt hvordan de utvikler seg, noen er raske mens andre er litt tregere. Jenta mi er ikke mye prematur, bare 5 uker, og er 9 uker nå. Hun har smilt 2 ganger, men har akkurat begynt å feste blikket. Gleder meg til hun begynner å smile skikkelig men det er utrolig deilig bare å få blikk kontakt med henne selv om det ikke er mange sekundene om gangen
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Jenta mi er født i uke29 og hun smilte bevisst før termin. Hun hadde også en helt normal fødselvekt på termindagen, merket også at rundt termin kom det mer lyder og skriking enn det var før. For vår del var hun på en måte en helt vanlig baby fra termindatoen, når vi trekte fra prematurukene var hun som alle andre på sin alder etter termindato. Hun var mye mer våken og oppmerksom på termindatoen enn nyfødte babyer, så på den måten var hun jo godt utviklet. Ellers krabbet hun til gjennomsnittelig tid etter termin, og begynte å gå og prate gjennomsnittelig etter termin, også andre ting barn skal kunne til visse aldre kunne hun etter termindatoen. Så for oss kunne vi følge termindatoen i utviklingen hennes.
~Endorfina~ Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 Jenta vår ble født for over 11 uker siden og har noen dager igjen til termin. Helsesøster sa på forrige kontroll at vi kunne forvente smil først om et par måneder, altså følge terminalderen. Jeg synes det høres lenge ut, for nå fester hun blikket og det ser ikke ut som smilet er så langt unna. Dette er sikkert veldig individuelt! Men stort blir det i hvert fall når hun begynner å smile, i hvert fall for oss som har måttet vente ekstra lenge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå