Tobarnsmamma!!! Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Hei, alle. Jeg venter mensen etter 2pp etter seinaborten i november. Er rimelig sikker på at den er på vei, og tror ikke jeg er gravid. Nei da, det er fremdeles ikke så lenge siden, men jeg er bånn frustrert og veldig nedfor. "Alle" snakker jo om nærmets hvor lekende lett det er å bli gravid etter en abort. Jeg har akkurat fylt 41 og den biologiske klokka tikker og går. Jeg måtte abortere fordi fosteret hadde en dødelig variant av trisomi 21, Downs, og er selvsagt redd det ikke finnes brukbare egg igjen her inne. Er så redd, så redd for at dette aldri vil lykkes og at jenta mi aldri vil få det søskenet hun ønsker seg. Det er så tungt, dette.
chiquetita Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Jeg forstår godt at du er lei deg og frustrert tobarnsmamma neste år? jeg vet ikke hvor mye håp og optimisme jeg kan gi deg, men litt forståelse og støtte kan du få fra meg! Veldig trist med fosteret med dødelig downs, kan forstå at du er nedfor, men så lenge du har regelmessig mens så er vel sjangsene iallefall tilstedet. Jeg ønsker deg lykke til og ta iallefall godt vare på deg selv og prøv å finne de små lyspunktene i livet. Hva med et lite glass rødvin? Det hadde jeg tatt meg hvis jeg var deg. Trøsteklem
Bella¨^ -med to små rosa- Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Hei Tobarnsmamma neste år? Jeg husker deg og historien din veldig godt, vi var jo like langt kommet da det gikk *til helvete* for dere, for å si det sånn.. Tenker fremdeles på hvor heldig jeg er som nå har diger mage og alt er i orden... Men jeg skal jo gi deg en skikkelig oppmuntring! Før vi fikk lille snuppa som nå er 14 mnd, hadde jeg en SA. Ikke noe dramatiske greier, var en 6-7 uker på vei, og alt kom i retur 20. desember, så det ble jo en litt spesiell jul. Jeg var da 37 år og tenkte også på dårlige egg og at dette ikke kom til å gå. På den andre siden - vi hadde jo klart å bli gravide!! Det var jo noe positivt! Jeg var også ultrautålmodig etter SA'en - her skulle man bli gravid igjen, ja! Mensen kom heldigvis etter ca fire uker, og etter fire uker der igjen... Men så var det slutt med det - jeg var gravid igjen og denne gang gikk alt strålende! Så etter en SA 20. desember, hadde jeg første dag av siste mens 15. februar med snuppa, dvs i 3pp. Det går! Tenk positive tanker og nyt våren som såvidt er i anmarsj - da stiger fruktbarheten! Og så ønsker jeg dere lykke, lykke til og regner med å se deg gravid her inne før jeg forlater dette forumet! Klemmmm,
Ayala Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 Kjære deg, Ikke gi opp, det kan ta litt lengre tid å bli gravid denne gangen, men klart det er mulig! Du har jo blitt gravid for ikke så lenge siden, og alle eggene er vel ikke gått ut på dato i den relativt korte tida som har gått? Jeg ble selv gravid et par måneder etter at jeg fylte 41, og jeg er bombesikker på at du også har mange brukbare egg igjen! Forstår veldig godt at det er tungt å vente, men jeg krysser alt jeg har for at vi ser deg her inne om ikke lenge! Om ikke i februar, så kanskje i mars? Klem og mange gode tanker til deg!
Happy31 Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Litt utenfor tema, hvordan fikk du vite at det var dødelig? Kunne de se dette på fostervannsprøven eller lignende? Sender over masse varme tanker og kryssede fingre
Tobarnsmamma!!! Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2009 Det var ultralyden som viste at det var noe alvorlig galt. pga store væskeansamlinger, som sannsynligvis slyldtes alvorlig hjertefeil, som mange med trisomi 21 har. Legen sa at den lille sannsynligvis ville dø under svangerskapet på grunn av dette. Morkakeprøven bekreftet at den lille hadde trisomi 21. Takk for oppmuntrende historier! Trenger sånne som din, Bella. Håper det skjer noe snart. Har forresten ikke fått mensen ennå, men tror mest av det var EL som var sein. Håper så veldig at jeg får et friskt lite foster i magen snart...
Håperogtror Skrevet 14. februar 2009 #7 Skrevet 14. februar 2009 Hei! Jeg kan dessverre ikke gi deg håp og optimisme, bare fortelle deg at vi i alle fall er to stykker som ønsker familieforøkelse, og er redd for at "toget har gått". Jeg har vært gravid to ganger det siste året, men mistet begge gangene. Dette har jeg fått forklaret trolig skyldes genetiske feil - altså at eggene mine er for gamle. Vi hadde tenkt å gi oss nå, men lysten på et felles barn er sterkt, så vi har diskutert oss fram til å prøve på nytt... Det er med skrekkslagen fryd, for HVIS jeg blir gravid, så er det jo likevel ikke sikkert jeg klarer å bære fram et (friskt) barn! Glade historier fra virkeligheten ønskes! Lykke til, håper du lykkes snart, tobarnsmamma neste år? !!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå