Gå til innhold

Klarer ikke glede meg

lillejenta2

Anbefalte innlegg

Vi ble gravide på første forsøk i høst, men det ble oppdaget blighted ovum (tom fostersekk) på tidlig UL i uke 9. Hadde utskrapning uke 11, i oktober. Vi, og spesielt mannen min, gledet oss den gang til graviditeten.

Nå er vi 5+4 og gruer oss. Vi klarer ikke forholde oss til dette og jeg er bare trøtt, slapp og irritabel. Har fått henvisning til tidlig undersøkelse, men får ikke roen. Puppene har vokst mye mer enn sist og jeg er trøttere, noe legen mente var gode nyheter, men jeg klarer ikke forholde meg til denne graviditeten.

Hvordan får dere frykten og uroen på avstand? Skal jeg grue meg og være sånn her i 40 uker!?

Fortsetter under...

uff, trist å høre om hva som skjedde.

Jeg har dessverre ingen gode tips til deg - kan bare fortelle at ettersom ukene går så vil noe av uroen og nervøsiteten forsvinne.

Jeg har nå kommet meg til 15+5 og selv om jeg har sett en aktiv liten krabat på ultralyd så er jeg enda bekymret for at det skal gå galt denne gangen også (Sist gang mistet jeg i uke 18).

Jeg har nå gått til innkjøp av en doppler (eller hva de nå kaller det) slik at jeg kan høre hjertelyden hjemme. Jeg fikk den i posten idag og har ikke prøvd den enda - men både jeg og min samboer håper at dette skal roe nervene for oss begge.

Jeg også hadde problemer meg å forholde meg til å være gravid igjen og den første tiden fløy jeg på do annenhver time bare for å sjekke at jeg ikke hadde blødd. Nå som ukene har gått og magen endelig har poppet ut så har endel av uroen min forsvunnet. Jeg merker at jeg nå kan begynne å glede meg over hva som skjer og at jeg ikke er fullt så nervøs som jeg var bare for et par tre uker siden. Jeg tror at ettersom tiden går så vil det meste av uroen forsvinne. Og da spesielt når man begynner å kjenne liv hver dag så vil det absolutt hjelpe på.

Dette hjalp sikkert ikke stort på å roe nervene dine, men ønsker deg lykke til videre. Dette går bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...