Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begynt å få maur inne i huset (nu midt på vintern enda). Har aldri hatt det før (utenom en og anna som dukke opp om sommern). Nån som vet kossen man blir kvitt dem? Kan oppdage et par hver eneste dag, nå i stad var det en på databordet. Og jeg haaaater maur!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hardde stadig tilbakevendende maurplager hjemme, de kunne dukke opp både på vinter og på sommer.

Maur er glade i fuktig miljø, så du kan jo sjekke litt om det er noe sånt hos dere.

Men de kommer gjerne uten at man har noe fukt. Det jeg har gjort er at jeg kjøper en tube nippon maurdråper. Disse drypper jeg rundt om kring på steder der mauren ferdes. Jeg tok også av en vegglist på kjøkkenet og dryppet masse bak den før jeg satte den på igjen, og jeg har dryppet under sokkelen på kjøkkeninnredningen. Jeg hadde også maur på badet og da dryppet jeg masse rundt på gulvet under badekaret.

Jeg har ikke sett ei maur inne siden jeg gjorde det for halvannet år siden. Det tar gjerne ei uke eller to før man ser effekten så du må være litt tålmodig. Jeg har prøvd maurlokkebokser og pulver (som er fryktelig giftig), men jeg var ikke fornøyd.

Skrevet

Vi bor i en omgjort garage, og halve bygget er lager hvor det er sånn passe fuktig. Mulig det er der de kommer fra..

Hvor får man tak i sånne maurdråper da?

Skrevet

De får du på dagligvarebutikker, eller malerbutikker, eller på f.eks maxbo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...