Hildemor fra vest Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Han har vært forkjølet og hatt høy feber. plutselig ble han blå på hendene.På legevakten valgte de å sende oss med ambulanse til sykehuset. Der gav de han innhalasjoner med astmamedisiner. Han kom seg godt til dagen etter så da kunne vi reise hjem igjen. Nå har vi fått både ventolin og flutide( astma medisiner) som vi skal gi han morgen og kveld. Skummelt når de små blir så syke. Andre med barn med astma her
Itsrejk Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Uff... Har ikke barn med astma (som jeg vet da - han er jo bare tre uker, så det er alt for tidlig å si), men har litt erfaring med astmasyke småbarn. Vil bare si at det er godt å høre at alt gikk fint med gutten din. Pass på at dere får komme jevnlig til barnelege som kan dette med astma og småbarn, slik at han blir fulgt godt opp. Blir han det går nok dette veldig fint! Lykke til!
LilleMy med nr3 Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 min eldste har perioder hvor hun har brukt astmamedisiner pga tung pust og mye hosting. de kaller det barneastma og hos oss har den kommet i perioder. jeg hadde det da jeg var liten og det kan visst være arvelig, samt at man vokser det av seg, men kan komme tilbake i senere barneår. jeg fikk det igjen da jeg ble tenåring, og brukte medisiner ett års tid. tantebarnet mitt fikk det vel før hun var ett år, og brukte medisiner frem til ho var fire-fem. idag er ho tretten og helt symptomfri, bare dårlig kondis ;-) min erfaring er hvertfall at så lenge man tar medisinene som angitt og noen forhåndsregler, så klarer barn med astma seg veldig bra og uten de store plagene. kald luft forverrer gjerne pusten for astmatikere, så ikke gå ut i altfor kaldt vær. tett luft, dyr, røyk kan også forverre. ellers har vi bare levd som før, og det har gått veldig veldig bra ;-)
Hildemor fra vest Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2009 Takk for svar. Han blir heldigvis fullgt godt opp i helsesystemet siden han har D.S. Han har vært veldig lite forkjølet egentlig men har alltid hatt litt slim i de øvrig luftveiene( det surkler i svelget liksom.Dette sier legene er vanlig. Ble veldig tett da han var 3 uker men etter det har han stort sett vært frisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå