Gå til innhold

4 mnd og plutselig masse våken om natta....:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra hun var 3 mnd til hun var 4 jobbet vi inn kjempe gode rutiner for kveld og natt og det fungerte kjempe godt. Hun sov fra 20 til 8 med mat ca 2 ganger. Nå våkner hun plutselig mellom 10 og 15 ganger hver natt....sover til ca 23 så våkner hun masse fram til mat i 2-3 tiden, sovet to tre timer etter mat og våkner masse fram til 8 igjen....er sååå slitsomt for jeg rekker jo ikke å sovne før hun våkner igjen!

Noen som har noen tips?

hun får grøt på kvelden ellers mm.

Når hun våkner gir jeg smokk og koseteppe over øynene så sovner hun igjen etterhvert men.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik har det vært hos oss også en periode, kjempeslitsomt. Snuppelure spiser ikke på natta, men tutten måtte plugges i ørten ganger. Nå virker det som hun er tilbake til god søvn, så forhåpentligvis er det bare en fase hos dere og. (Vi har heller ikke begynt med grøt)

Skrevet

Hvor lenge har hun fått grøt?

Jeg begynte nemlig med smaksprøver på grøt for en uke siden. Etter det våknet min ennå flere ganger. Toppet seg en natt da jeg hadde gitt noen skjeer på kvelden. Da var han våken sammenhengende mellom 4 og 6.30 i tillegg til alle de andre gangene. I tillegg ble han litt dårlig i magen dagen etter.

Sluttet helt med grøt og gir heller pupp før jeg legger meg. Nå er vi tilbake i den gode tralten. Venter noen uker til før jeg prøver igjen.

Ellers kan det jo være tenner som plager henne. Tror desverre ikke det er så mye å gjøre enn å holde ut. Jeg synes det var lettere å holde ut ved å la han ligge ved siden av meg. Da gråt han hvertfall ikke.

Skrevet

hun har fått grøt i snart 3 uker. Den første uka gikk kjempe fint og hun sov fortsatt godt, så det er mulig at det er noe med mengden grøt som gjør det. Har jo gitt henne litt og litt mer...

Hvor spiser ikke din om natta???(nysgjerrig da drømmen er å slutte med nattamming)

Skrevet

Har ingen gode tips, ville bare si at det er slik hos oss også. Gutten vår er 4 mnd og 1 uke. Den siste uken har han våknet mange ganger hver natt. Gråter litt, men jeg er superkjapp til å plugge i smokken så han ikke skal kave seg opp og bli skikkelig våken. Jeg sover ikke akkurat tungt for tiden.... ;-) Vi legger ham kl 20, og han spiser som regel igjen rundt 05 og deretter ca 09....

Skrevet

Velkommen inn i klubben;) Her er vi MASSE våkne om natta, fram til kl ett ca vanligvis, men igår kveld helt til 03...Snuppa er 4 mnd om en uke, og d er en liten tann på vei opp ser jeg, så mulig at d er grunnen til at hun sliter sånn m søvnen for tida (sover dårligere på dagen også, våkner opp og skriker..). Jeg får heller ikke sove når hun holder på sånn, så mitt beste tips er å gjøre som meg; installer deg på sofaen i stua og se en film el no annet crap på TV mellom slagene (har snuppa på skinnfell ved siden av meg;)

Skrevet

Hvis det er meg du spør, spiser min som regel et måltid rundt kl 4-5 om natten og sover videre til 8.

I natt derimot fikk han mat kl 24, 2 og 4.30. Litt min skyld siden jeg sovner når jeg ammer. Når jeg våkner og prøver å legge han i egen seng, våkner han og må ha mer mat før han sovner. Og slik har vi det gående :o)

Du kunne kanskje prøve å gi grøt ved 16-17 tiden og pupp rett før hun skal legge seg. Kanskje det gir roligere søvn. Tror vi må holde ut med nattamming en liten stund til :o)

Skrevet

Ja, her har vi også nattefest :) Lille fis er 3,5 mnd og har faktisk sovet natten gjennom (avbrutt av x-antall sovemåltider) fra fødselen av. Men nå i det siste (etter vaksinen, men vet ikke om det har noe å si ...) har han begynt å våkne masse! Legger seg rundt 21, våkner etter en time, er da våken i 30 minutter, sovner, spiser igjen kl 23, sovner, spiser igjen 01, sovner, spiser igjen mellom 3 og 4, og heretter er det bare 10-15 minutter soving av gangen før han våkner.

Kaver ekstremt mye og snur hodet fra side til side, gråter i søvne og den eneste måten å roe ham på er ofte å vekke ham. Og da tar det jo ekstra lang tid før han sovner igjen ...

*gjesp*

Skrevet

Noen mener at det om man gir de grøt på morgenen sover de bedre om natten. Det er ikke alltid det er kvelds-gøten som er best for nattesøvnen. Kan jo prøve det?

Skrevet

nei jenter dette var ikke de svara jeg ville ha;) men litt godt å se at det er flere som ligger våkne på natta og bare venter på at mini skal ligge rolig lenge nok til at man kanskje kan få seg en blund.

Får håpe det bare er en fase. Ser to små hvite prikker i munnen hennes så det kan jo være tennene som plager henne. Ellers skal jeg prøve med litt grøt på morran snart og så får vi se om det hjelper:)

merkelig hvor lite søvn man kan klare seg med.....

takk for svar:)

Skrevet

Åh, jeg melder meg på i klubben! 5 mnd om noen dager, og nattesøvnen forsvant da grøten kom inn... Men nå spiser snuppa vår så lite mme at helsesøster mente vi kunne gi to grøtmåltider om dagen.

I dag har hun vært skikkelig slitsom på dagen også og sovet lite (!). Tror jeg skjønner litt hvordan torturofre har det - etter en slitsom dag venter en slitsom natt... (Litt drøyt da kanskje ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...