Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Vi skal som noen sikkert har skjønt (i og med at jeg maser sånn her inne om biltyper og merker) bytte bil. Bilen vår er 10 år nå og vi vil ha en som er nyere, og selv om vi har god plass i den vi har nå skader det ikke med mere plass, men kraveter at den, bilen altså, må ha minimum tilsvarende plass. Har mazda 626 STV. Vi vurderer flere biltyper og merker. Passat, Avensis, Mondeo og nå VECTRA. Jeg har kjørt en del Opel tidligere, men aldri eid det selv. Bare lånt foreldrene mine sin nye Opel corsa, utrolig god å kjøre altså! Og vi ser nå på Vectra fra 2005 modellen og oppover.. Er det gode biler? Er her forelska i plassen, spesielt bagasjerommet og synes i tillegg at den er pen å se på.. Hva er din/deres erfaring?
tommeliten og lillemy Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Vi har en vactra stasjonsvogn 2006 modell og er veldig fornøyd! Har tre barn, ei på 7 mnd imidten i bilstol nr to, og to på hver side på sånn pute med rygg. Får fint plass til alle sammen! Kjempestort bagasjerom ja! Så denne bilen anbefales! Lykke til!
elikatt -mamma til 4- Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har en vectra -07 mod stasjonsvogn, og er kjempefornøyd! Den har både stort bagasjerom, og god plass i baksetet. Mannen min er over 1,90 høy, og det er plass å sitte bak han også! I følge en del tester jeg sjekket før vi kjøpte bilen, er den en av de lengste stasjonsvognene på markedet.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Vi har en astra, og faktum er at astraen er romsligere i baksetet enn vectraen pga formen på bilen. Vi har tre unger, så baksetet var faktoren vi kjøpte bil på. Samt pris. Vectraen er kjent for å ikke gå veldig billig. Men det er store biler med stor motor så hva kan man vente seg? Ellers er det vel som med opel. Det går i stykker, men koster ikke skjorta å fikse heller. Jeg er glad i opel og sitter veldig godt i de bilene.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2009 opp opp Takk for svar så langt jenter
Mamsen og litjen + lillebror Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Jeg er sååå glad i Vectraen min Den er 2000 modell, men den går godt og det er god plass. Jeg ville nok satsa på Vectra ja!
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 Hei! Jeg er gift med en OPELfrelst mann, og han har jammen klart å overbevise meg om at det faktisk er gode og sikre biler de lager. Og designet er klassisk pent synes jeg. Vi har en 2008 modell, vectra stasjonsvogn. Det er kanskje den aller lengste stasjonsmodellen på markedet, og bagasjerommet er laangt. Vi fikk faktisk inn en sammenslått teutonia kombivogn inn i bagasjerommet i samme retning som bilen kjører (hvis du forstår hva jeg mente...), ikke inn den normale veien/på langs. Da slapp vi å løfte ut vogna hver gang vi trengte noe annet bak i der. Vi er høye mennesker med lange bein, men har god plass til dem både fremme og bak i. Vår 3,5 åring har faktisk sittet bakovervendt helt til rundt juletider, uten å få trøbbel med benplassen. De var jo ikke helt strukket ut, men plassen var mye bedre enn i min bil (Zafira). I Zafiraen måtte vi snu han for mange måneder siden, fordi han fikk det så trangt for beina. Det at den sluker så mye drivstoff, tror jeg ikke gjelder for de nyeste modellene i alle fall. Vi har en 1,9 l TDI, og den går veldig billig. Tror vi er nede i 0,6 på langkjøring. Lykke til med valget! Jeg kan altså anbefale den nye vectraen varmt!
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2009 Sette veldig stor pris på et så utfyllende svar, Frøya 79 Må opp igjen denne, satser på at det er enda fler med vectra erfaring her inne
vildejenta Skrevet 4. februar 2009 #9 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har generelt god erfaring med alle opel'er jeg har hatt, har hatt mange, siden jeg er totalt opelfrelst.. Vectra er gode biler, men god plass, gode å kjøre også.. Greit med utstyrsnivå, men sjekk gjerne ut de med OPC-line pakke, de ser mye finere ut utenpå også. Ser at noen her mener at de ikke er så bilige i drift, den er jeg litt uenig i altså.. Det kommer jo selvfølgelig ann på motoren, velger du 2,8 l, så sier det jo seg selv at den ikke går så billig, men de fleste har ikke behov for så stor motor på vanlig kjøring, så sjekk ut 1.9 diesel, den er helt grei både når det gjelder forbruk og kraft.
Gjest Skrevet 4. februar 2009 #10 Skrevet 4. februar 2009 Hei. Så flott og lese at så mange er fornøyd med Vectra. Det er en god bil og om man går grundigere til verks i lesing av tester så slår den faktsik sine tyske kamerater når det gjelder sikkerhet og driftssikkerhet. (mercedes og audi) Jeg bare måååååååååå kommentere det aldeles latterlig tåpelige innlegget til Lektor Doppler som sier at Astraen har bedre bagasjeroms plass pga formen enn Vectraen. For å bekrefte dette så kan du jo sette en astra og vectra siden av vherandre og lukke opp bagasjelokket... Har du ikke skjønt det da ville jeg sjekket dybde og breddesynet mitt... Hilsen tidligere bilselger av Opel.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 Nå er vår Vectra litt eldre (2000modell), men er så superfornøyd med den. Masse plass og den er hærlig å kjøre.
mamma til c og d Skrevet 4. februar 2009 #12 Skrevet 4. februar 2009 Hei Var har en 05 modell kjempefornøyd så lenge det ikke er glatt.. Vi gikk for størst bag.rom og det er helt topp. jeg kan sitte i midten mellom to bilstoler hvis vi er på langtur og det er jo greit. Men vet ikke om dere andre som har svart her har problemer på glatten. For vår er forferdelig kommer ikke opp noen bakker. Var på ferie i valdres i fjor måtte ha kjettinger og rygge opp alle bakker!! Må rygge overalt hvis det er litt is. Blitt fortalt at det har noe med at bilen er så lang. Så jeg holder meg til astraen på vinteren. Har vært 2 steder og de sier dekkene er kjempe bra så da vet ikke jeg. Men uteom dette super fornøyd:)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 4. februar 2009 #13 Skrevet 4. februar 2009 Lektor`n snakket vel om bagasjesetene og ikke bagasjerommet...eller?! Har ingen vectra, bare prøvekjørt! Jeg syntes den var pen å se på, men lave, litt vonde seter foran...Mulig jeg er rar da
vildejenta Skrevet 4. februar 2009 #14 Skrevet 4. februar 2009 Det med problemer med framkommelighet når det er glatt er ikke bare et problem med vectra, det gjelder alle stasjonsvogner som er framhjulstrekk og som er lange og tunge. Jeg har kjørt vectra i flere år, bor på fjellet i valdres, og har ikke hatt problem med å komme meg fram noen gang. Så klart hender det at det er glatt, men det er ikke noe spesielt med vectra, det er likt med alle stasjonsvogner som er framhjulstrekk..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. februar 2009 #15 Skrevet 4. februar 2009 Stemmer, bakseteplassen ja. Setene i astraen er mindre "formet" og bilen kuver mindre inn, så når vi satt to voksne med barnesete mellom så satt vi bedre i astraen enn i Vectraen.
Gjest irismor Skrevet 4. februar 2009 #16 Skrevet 4. februar 2009 Vi hadde en astra 2007 modell. Den var ikke akkurat romslig i baksetet. Når snuppa satt i sitt bilsete så kunne hun flette håret mitt. Jeg er ikke akkurat en av de lengste personene i verden (167cm). Synes hele astraen var liten, trangt mellom setene foran og liten benplass bak. Vectraen er en del større innvendig.
Gjest irismor Skrevet 4. februar 2009 #17 Skrevet 4. februar 2009 Men hadde dere god plass til bena da?
Gjest irismor Skrevet 4. februar 2009 #18 Skrevet 4. februar 2009 Er det glatt så er det samme om det er astra eller vectra. Men det billigste hjelpemiddelet er å kjøpe kjettinger på Biltema 199.- for 2 stk. Vårt aller aller beste hjelpemiddel til astraen. Yten de hadde vi vært i grøfta mange ganger på veien opp til hytta.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. februar 2009 #19 Skrevet 4. februar 2009 Sitter helt greit. Jeg har sittet i baksetet ganske mye pga konfliktnivået mellom søsken, særlig på langturer. Men nå er jeg bare 160, jeg vil tro at en person på 170 og mer kanskje vil synes det er trangt. Men baksetet er ganske høyt så man får grei knekk i knea om du skjønner hva jeg mener.
Gjest irismor Skrevet 4. februar 2009 #20 Skrevet 4. februar 2009 Ja man sitter godt i setene bak, men synes jeg har liten plass til bena når jeg sitter bak.
olla Skrevet 4. februar 2009 #21 Skrevet 4. februar 2009 SUPERFORNØYD med vår vectra stv 2004 modell! 1,8 l og den brukte under 0.6 l på langkjøring i sommer!!! Og for et bagasjerom!!!! Ferie i 3 uker i sommer, 2 voksne og 2 barn. klær, badeutsyr og 4 dyner og 4 puter, og ja, vi hadde også plass slik at vi kunne se ut bak i speilet!
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #22 Skrevet 4. februar 2009 Setter utolig stor pris på mange svar! Og så hyggelig å se at dere fleste er fornøyde.. Gubben har lest å sett, og jammen tror dere ikke at han er ivrig på å prøvekjøre en vectra i helgen Gleder oss!!
mamma til c og d Skrevet 4. februar 2009 #23 Skrevet 4. februar 2009 Har kjøpt de kjettingen:) så da kom vi osss ryggenede på til hytten vi hadde leid. Kjører astraen for den er ikke stv og mye bedre av den grunnen på glatten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå