Gå til innhold

Melkeallergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det påvist at jenta på 3,5 har melkeallergi. Noen råd og erfaringer her??

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel neppe si at jeg har så mye erfaring, men har en gutt på snart

3 1/2, som har laktoseintilleranse =(

Har nettop fått beskjed fra legen, at det er mest sansynlig det han har.

Han har hatt løs mage, og lys avføring siden nov/des, og har klaget over magesmerter.

Han har vært uten melkeprodukter i 3 uker nå, og er helt bra. Merket forskjell allerede 1-2 dager etter vi kuttet det ut.

Han går nå på jern, da han har lav blodprosent, og jernlager, som sannsynligvis kommer av mageproblemene, og at jernen ikke blitt tatt opp.

Hvordan hadde jenta deres det, før dere fant ut av det? Og er hun blitt bedre etterpå?

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei.

Ja hun er blitt mye bedre, hun får ikke kumelk i noen form nå, verstingen er rent melkeprotein tillsatt i endel matvarer. Men om hun nå får i seg noe ved en feiltakelse så reagerer hun fortere og kraftigere enn før.

Hun reagerte tidligere med magevondt (noe hun har slitt med bestandig), og diaremage (men tidligere slet hun med hard og løs mage om hverandre).

Hun hadde også lave jernlagre en tid og gikk på tilskudd.

Nå får hun spesialmelk på blå resept (nutramigen), men sliter med og få det i henne det er beskt på smak, (3.de slagen vi tester...)

Dere bør få tatt allergitesting prikktest og blodprøve (kanskje dere ikke trenger begge, vår jente slo fullt ut på prikktest men ikke på blodprøven som hun tok først). Da har man noe sikrere og forholde seg til. Nå er det 2 år til vi kan ta ny sjekk.

Lykke til, og fortsatt god bedring til gutten.!

Gi meg gjerne oppdatering (selv om jeg er sjeldent her inne..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...