Monstermamma Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Har rotet frem en gammel fondue-gryte fra innerst i skapet, og bedd et vennepar til middag i helga! Men nå begynner jeg å få kalde føtter, for dette husker jeg ikke..... 1. Hva fyrer jeg med? Ren rødsprit, bare tømmer det i beholderen? 2. Hva skal jeg lage? Tenkte på flere typer kjøtt, men hva slags tilbehør? Noen som kan hjelpe en husmor i nød?
Sivalur Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Nam nam!! Ha ren rødsprit i brenneren som står under. Oppi selve gryten har du olje. Så er det å skjære opp diverse typer kjøtt og som tilbehør kan du ha ris, brød og dressing. Det er også godt å ha div grønnsaker oppi gryten, jeg liker paprika, sjampinjonger, sølvløk og brokkoli. Et år siden sist vi hadde fondue, nå er det snart på tide igjen! Lykke til!
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Vi bruker å steke poteter inne i ovnen til, og bruker forskjellige typer kjøtt, salat og ris, brød, kryddersmør oppå kjøttet,
TøffiTrynet☠ Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 Kjøp noen glass med forskjellige fonduesauser og har ved siden av. De har gjerne sånne pakker med f.eks 6 små glass på matvarebutikker med litt utvalg. Og bruk det som heter fondueolje oppi gryten. Det blir best! Som tilbehør liker jeg best salat og bakt potet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå