Nummer tre <3 Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Er redd for å ødelegge ammingen med smokk, men han har veldig sugebehov...
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Vår tulle hadde også et veldig sugebehov da hun var nyfødt, så her puttet vi i smokk da hun var en uke gammel. Viktigere enn hvor gammel hun er, er nok om ammingen går greit. Om ammingen ser ut til å fungere er det bare å starte med smokk
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Tror tullemor rakk å bli ca tre dager før hun fikk smokken. Og når hun ble 6 måneder bestemte vi at den bare skal brukes i sengen. Både den regelen og ammingen har fungert kjempe bra
Krysta-2nydeligesmå Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Vi dyttet inn smokken da lillegull var 5 dager gammel. Ammingen var da godt etablert, og han hadde kjempe stort sugebehov. Har aldri merket noe til sugeforvirring... Med førstemann ventet vi i 4 uker (som anbefalt av Gro Nylander ammeguru...) men da ville han ikke ha den...Det kan jo være tilfeldig, men jeg var opptatt av å starte tidligere med smokk denne gangen, for å være sikker på at han ville ta smokken...
Smileymor Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Jeg skulle veldig gjerne ønske at Sebastian tok smokken, men det vil han ikke. Og jeg hadde hørt fra så mange at jeg ikke skulle dytte inn smokken med en gang, men det angrer jeg på nå. Nå dytter han inn neven/fingrene og de blir enda vanskeligere å kvitte seg med når han blir større, pluss at jeg ikke er så veldig fornøyd med totting.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 med eldste sleit vi med ammingen, men etter ca 1 uke fikk vi det til. 4-5 dager etter det fikk han smokk for første gang. Vesla fikk smokk da hun var 1 dag, ammingen gikk greit. Hadde nok ventet et par dager til selv, men hun ble lagt i lys på barneklinikken, og da fikk hun smokken til trøst (vi fikk ikke ta henne opp første døgnet)
Itsrejk Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 Småtten fikk smokken fire-fem dager gammel, og ammingen går kjempefint. Ventet til vi hadde fått dreisen på amminga.
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 vi prøvde da hun var noen dager gammel.. da ville hun ikke ha.. vi prøvde jevnt frem til hun var tre uker. å nå koser hun seg masse med den hun ble 1 mnd igår. la inn et innlegg tidligere i dag om hvor glad jeg er for at sutter finnes.. amminga går like ba som før mulig bedre.. er enklere å holde styr på når hun er sulten å når hun helst bare vil ha no å sutte på
-trollemor- Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 jeg prøvde først å gi den når småen var 4 uker, men tok den ikke like før hun var 3 mnd... Begynn med den når du føler det er ok for deg.
Babyønske �� Skrevet 3. februar 2009 #10 Skrevet 3. februar 2009 Begynte den dagen vi kom fra sykehuset, han var da 4 dager gammel. Hadde faktisk litt ammeproblemer, men han såg ut til å ha et voldsomt sugebehov, så tok sjansen på smokken allikevel. Han tok den med en gang, og ammingen har også gått som en drøm siden.
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 3. februar 2009 #11 Skrevet 3. februar 2009 På jenten min prøvde vi smokk når vi kom hjem fra sykehuset, var ikke så veldig intressert og etter 2 uker så blånektet hun å ta smokken. Så med gutten nå fikk han den første natten på sykehuset, mest for det jeg var så sår og han ville jo bare ligge å suge, så jeg trengte litt avlasting. Følte han tok puppen fint og vi fullammer enda 3 mnd senere=)
Marihønemamma til prinsesse Skrevet 3. februar 2009 #12 Skrevet 3. februar 2009 Begynte da hun var 1,5 døgn og vi kom fra sykehuset. Amminga fungerte dårlig i starten, hun tok og tar fortsatt bare smokken hvis hun ikke er sulten og hvis hun bare skal ha litt kos. Nå syns jeg vi er amme-sjefer, og smokken har vi med i fall det skjærer seg når vi er ute. Hun kan bli litt "overmett" av og til, blir sinna for at det kommer så mye melk når hun skal kose med pupp, da funker smokken best. (Jeg tolker henne sånn i allefall).
temine Skrevet 4. februar 2009 #13 Skrevet 4. februar 2009 Min fikk smokk bare timer etter han var født. Han lå på nyfødt intensiv, ble liggende en del timer uten varme og kos fra mor alene i en seng. Syntes det var godt han fikk noe å sutte på og kose seg med. Ødela ikke noe for ammingen vår, enda han fikk smokk før han fikk amme. Bedre med en smokk enn såre brystvorter som er blitt brukt som smokk.
Mamman til M&E Skrevet 4. februar 2009 #14 Skrevet 4. februar 2009 Med det samme, før han fikk til å die til og med. Jeg pumpet meg de første ukene pga at han var så slapp, klarte ikke å suge. Hadde først gulsot og deretter lungebetennelse bare 2 uker gammel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå