sasser Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Jenta vår på 11 månder går i barnehage og til tross for at det har vært mye tull med administrasjonen og de ansatte imellom, er jenta vår gla for å være der. Men det som skjedde idag er helt tragisk.... Fordi det er så kaldt ute tok de ansatte alle vognene inn så barna kunne sove i disse innendørs. Da de trodde at alle barna var stått/tatt opp begynnte de å trille/løfte ut vognene igjen. Det disse inkompetente menneskene ikke fikk med seg var at jenta vår på 10 KILO (en skulle syns de hadde med seg øynene når de jobber med barna våre) forsatt lå og sov i vognen sin, så de bare satte vognen ute, uvitende om at hun lå der kun i sitt vanlige tøy i - 8 grader!!! Hun ble heldigvis oppdaget av en tilfeldig pappa som kom for å hente barnet sitt - og jeg blir helt ødelagt inni meg når jeg tenker på hvor kald og lei seg hun har vært! Jeg har så lyst å ta henne ut av barnehagen for jeg kan jo ikke stole på deres kompetanse til å ta vare på min datter fremover - men samtidig vil jeg at de skal forstå hvor ille dene episode var. Hva hvis ingen hadde oppdaget henne.....JESUS!!!!! Hva hadde dere gjort? Hilsen veldig lei seg mamma :-(
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har bare et spørsmål til dette: Jeg trodde BH hadde en rutine på å telle barna til hver eneste samlig??? Så i dette tilfelle her, hvor alle lå å sov ute, burde de vel telle barna når de kom inn igjen? Og da burde de vel skjønne at det er et barn som mangler? Og hvorfor i all verden satt de barn ut uten å kle de godt og alt det der? Er det mulig? Det skulle ikke vært lov.... Jeg hadde først reist ned å spurt dem rett ut hva i all verden de tenkte på, og fortell de hva du mener, og si at dette tar du opp med kommunen, om det er de som "eier" BH da... ?!?!?!
sasser Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2009 Jeg skal ta dem for meg imorgen - men vet ærlig talt ikke om jeg greier å beherske meg når jeg kommer dit for jeg er sååååååååååå sint på barnehagen. Dette skal bare IKKE SKJE - EVER!!! Dette er en privat barnehage med 45 barn - desverre virker det som om de har mistet oversikten der.
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Først vil jeg si til deg at du skal jo være glad for at det gikk bra. men det skal jo ikke skje dette her... Jeg ville tatt dette opp og bedt om å fått en forklaring på hva som har skjedd, det at de trodde at alle var oppe er ikke bra nok, du skal rett og slett ha en beklagelse og de bør jo virkelig legge seg helt flate for det har skjedd en svikt i rutinene. Jeg jobbet i barnehage før og der hadde vi tavle med barnets navn og hvor vi da skrev opp om de var sovet ute eller inne og hvor lenge. på den måten viste vi alltid hvem som sov hvor og hvem som var oppe. At de ikke sjekket oppi vogna føre de tok den ut er jo utrolig. Mitt råd som mor vil være å dra opp i morgen, med datra di og snakket med ledelsen og hvis de ikke kan komme med noen god forklaring eller unskyldning eller begge deler så ville jeg dratt til kommunen og bedt om å få snakket med de ansvarlige der, med datra di og forklart saken og bedt om at det var blitt gjort noe med saken evt endringer
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Herregud!! Dette var jo helt sykt. Jeg hadde virkelig tatt de for meg pluss skrevet et klagebrev til kommunen, for da er du sikker på at klagen blir behandlet. Det er ikke sikkert hvis det blir muntlig klage. Skjønner godt at du ble sint å lei deg DE MÅ JO VÆRE HELT PÅ TRYNE!! Det går jo bare ikke an. Kjenner jeg blir frustrert på dine vegner...
NormaJean Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Fy faen, det er det værste jeg har hørt på lenge! En slik feil er svært grov og skal ikke feies under teppet! Jeg vet dette høres fryktelig dramatisk ut, men din datter kunne faktisk ha frosset ihjel! De skal være sjeleglad for at hun ble oppdaget av den pappan! Håper du melder saken til rette tilsynsmyndighet, dette er virkelig en sak som må tas på alvor! Huff, uhell kan skje, men dette er ren svikt i rutiner og slett arbeid av de som jobber i barnehagen!
A og G Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 De burde blitt annmeldt! Hva om den pappaen ikke hadde kommet og oppdaget det da?
Mamman til M&E Skrevet 4. februar 2009 #8 Skrevet 4. februar 2009 Jeg hadde, for å bruke et mildt uttrykk, blitt STEINFORBANNA!!! Hadde helt klart tatt kontakt med styrer, evt enda høyere opp i systemet og spurt hvilke rutiner de har i den barnehagen. Fy fader, det kunne jo gått riktig galt jo. Tror likevel at de har lært av det de gjorde og at det aldri kommer til å skje igjen.
Nattinatta Skrevet 4. februar 2009 #9 Skrevet 4. februar 2009 uff, dette var skummelt... grøss... jeg hadde skrevet klage, og sendt den til kommune. selv om det er en privat bhg, så har vel kommunen ansvar et for slike ting? Ja det er da bare å ta en tlf for å høre hvem du sal sende den til. dette må ikke bare få sin gang... Og selvfølgelig snakk med de og hør hva i alle dager som skjedde, og at dette er svært alvorlig svikt som kunne fått dramatiske ettervirkninger. kanksje har du mulighet for å bytte bhg? kanksje litt vanskelig rundt omkring, men det er jo en mulighet å sjekke... hadde ikke helt klart ¨å stole på personalet igjen... Lykke til.
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 4. februar 2009 #10 Skrevet 4. februar 2009 Fy fader, jeg hadde vart DRITFORBANNET!!! Kjenner jeg blir sint bare jeg tenker på det!! Hadde ikke stolet på å la de ha ansvaret for noen av ungene mine etter en sån episode. Hun kunne jo fryset ihjel... Og jeg ville hvertfall fått dette opp i dagen og at noen må stå ansvarlig for dette. Er glad at det gikk bra med jenten din=) Håper du finner ut av det=)
mamarama og lille banan Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 jeg hadde blitt utrolig redd og forbanna. hadde ikke denne observante pappaen sett henne hadde jo hun faktisk, i verste fall frosset i hjel. det er det groveste feilen jeg har hørt om skjedd i en barnehage noen gang, og det kan ikke forsvares i det hele tatt. hadde jeg hatt muligheten hadde jeg tatt ut barnet fra barnehagen, og laget himmel og helvete, og sendt klagebrev til bh-styret, kommune og alt som kan være relevant.
Yo&La+spire Skrevet 4. februar 2009 #12 Skrevet 4. februar 2009 Henger meg på her; dette var virkelig grovt! Ingen er perfekt, men en slik grov feil (og ikke minst livsfarlig og veldig ubehagelig for jenta) skal aldri skje. Har de så lite kontrol på ungene så får de skaffe flere ansatte eller færre barn. Hvordan fikk du vite det? Ha de sagt noe om det til deg? Eg ville tatt jenta ut av bhg og skrevet en skriftlig klage. I tillegg ville eg helt sikkert vert dritforbanna og skreket til dem akkurat det eg mener om slike forglemmelser (selv om det kansje ikke er det "riktige" å gjøre...)
2 fine små Skrevet 4. februar 2009 #13 Skrevet 4. februar 2009 Jeg føler med deg, forferdelig.....samtidig må jeg si at mitt barn som er ca 7 kg sover ute i kulde i ny og ne, gjerne en time eller så. Det du nok kan være helt sikker på, er at dette vil ALDRI skje igjen, med disse ansatte i denne barnehagen og i hvert fall aldri så lenge dere har barn der. Jeg ville formalisert dette, skriv et brev, hvor dere signerer begge to, og at dere dokumenterer dette, få med hvem som jobbet denne dagen og at dere vil ha en skriftlig tilbakemelding om at dette aldri aldri skal skje igjen. Send et brev til barnehagen, og til minst to instanser over daglig leder der. Da skjønner du, blir det en liten sak av dette, og da vil andre enn dere sørge for at dette ALDRI ALDRI skjer igjen, heller ikke andre "uhell" Det blir full skjerpings, og alle vil til slutt være takknemlige for at dere hjalp dem til å bli bedre. Jeg hadde også reagert som deg, men ikke tatt henne ut av barnehagen. Jeg ville vært rasende og laget en liten formell sak ut av det. Det er stivt byråkrati i barnehagene, og ikke la dem komme unna med et lite unnskyld, "det gikk heldigvis bra", la det gå litt oppover i systemet, skriftlig, formelt og med litt kopier rundt omkring til passende instanser. Her har de virkelig trykket på angstknappen så det holder, man ser for seg bilder i hodet man ikke vil og det verste er ikke at hun lå i kulden tenker jeg, for hun var garantert godt innpakket, men at hun var uten tilsyn, det synes jeg faktisk er verre. Masse lykke til!
2 fine små Skrevet 4. februar 2009 #14 Skrevet 4. februar 2009 Leste litt mer nøye og ser det er en privat barnehage, da skal du ta klagen til eiere, styret og daglig leder av hele barnehagen, samt stedlig styrer. Du får mye mer igjen for en ordentlig skriftlig og så formell som mulig superduperklage, enn å stille i barnehagen for å "ta dem for deg". Har du behov for det siste, som er fullt forståelig, så vent tre dager, til du har sovet litt på det, ikke ta det nå når du er illsint. Det hadde de fortjent, at du ga dem inn altså, men du vil ha mye mer igjen av å ta dette når ting har roet seg litt for deg. Jeg har full forståelse for alle følelsene dine oppi dette, men velger å svare hva jeg ville gjort rent praktisk, siden du har fått mye støtte på det rent emosjonelle, som jeg er helt enig i. Igjen, lykke til.
LilleBjella Skrevet 4. februar 2009 #15 Skrevet 4. februar 2009 Til Feminamamma: Poenget her er vel ikke at hun ikke kunne sovet ute i kulden, men at hun ble satt ut i den tilstanden de sov inne. Dvs hun var ikke kledd for utetemperatur. Til HI: Jeg ble helt kvalm av å lese om denne episoden. Vi får prise oss lykkelig over at det endte såpass godt som det gjorde. Jeg ville tatt skikkelig tak i saken om jeg var deg. Det kan kanskje komme noe godt ut av episoden, f.eks. at samtlige barnehager i kommunen går ordentlig gjennom rutinene sine, og forebygger at noe slikt skjer omigjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå