Septbaby! Skrevet 3. februar 2009 #1 Del Skrevet 3. februar 2009 Hei! Jeg har allerede gått opp ca 1,5 kg og er veldig oppblåst! Er dette normalt? Ender vel som en strandet hval i september jeg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139576197-tjukkere-allerede-63/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
alvesnuppa <3 Skrevet 3. februar 2009 #2 Del Skrevet 3. februar 2009 Hehe, vi vil nok alle se ut som strandede hvaler når den tid kommer. Jeg tror det er veldig variabelt når man legger på seg, samt at det er stor forskjell på når magen begynner og vises/vokse. Selv er jeg i dag 7+2, men har gått ned fra 55.5kg til 53.2kg pga kvalme og ingen matlyst i over 1 uke (som var årsaken til at jeg fant ut at jeg var gravid). Har du fått økt matlyst, eller kanskje et større behov for søtsaker? Spiser man mye sukker og/eller saltholdig snop får man fort mye luft i magen og vannansamlinger i kroppen, som igjenn kan gi økt vekt. Det er nok helt sikkert ikke noe stress med det;) Du kan jo alltids snakke med legen eller jordmor om du bekymrer deg. Det skal visst være en jordmor online her i morgen om jeg har forstått det riktig - et tips:) Man skal jo også huske på at man skal kose seg, og ikke drive noe slankeprogram. Men det finnes da her selvfølgelig grenser for hvor mye man skal stappe i seg også da:) Lykke til Septbaby! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139576197-tjukkere-allerede-63/#findComment-139576645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perledykkeren Skrevet 4. februar 2009 #3 Del Skrevet 4. februar 2009 Heisann. Ja dette er helt normalt. Det er faktisk like normalt å gå opp 1 til 2 kg de første parmnd som det er å gå ned det samme Dette fordi de første mnd forløper seg så forskjellig. Noen stagger kvalmen med å "hele" tiden spise noe, andre får ikke i seg nok. Uansett får babyen det den trenger Det er også litt forskjell på "normal" vektoppgang i forhold til hvor tynn/tykk du har vært før graviditeten. Har du vært veldig tynn så "trenger" nok kroppen å legge på seg litt mer enn om du har litt å gå på Dette for å samle opp reserver også til ammingen etterpå. Det er også normalt med en litt større vektoppgang totalt hvis du har vært veldig tynn fra før, enn de ca 12, 5 kgene Hvis det bekymrer deg at du har gått opp så tidlig i svangerskapet så tenk litt gjennom hva du evnt kan gjøre annerledes. Spiser du mye mer nå enn før, kan du evnt bytte ut noe av det du spiser med noe sunnere? Eller kan du bevege deg f.eks gå oftere turer? Mange blir mer passive når de er gravide, fordi de er så trøtte i starten, og dermed ikke orker å gjøre like mye som før Kos deg med de ekstra kiloene hvis du kan, og nyt at kroppen er så fantastisk at den klarer å bære frem en helt nytt liv (eller to?) Du har ingen grunn til åbekymre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139576197-tjukkere-allerede-63/#findComment-139579343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå