Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært til ny UL i dag og skal fortsette med 450 ie Menopur frem til mandag, har allerede holdt på siden fredag.

Er det noen fler her inne som har brukt denne dosen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

450IE? Er ikke det voldsomt mye? Kanskje greit med Gonal F, for den er vell litt ''mildere''? Selv brukte jeg 150IE Menopur under dette forsøket i 8 dager og da ble jeg jo litt overstimulert. Men det kan vell være flere faktorer som gjør at noen må bruke mer Menopur og lengre. Har egentlig ikke noe peiling, så du fikk vell ikke noe særlig svar fra meg nå!

Masse lykke til Fatu:)

Skrevet

Når jeg gikk på Gonal-F så gikk jeg på 350 i 3 uker, men det skjedde ingen verdens ting, så de avbrøt forsøket og satte meg på Menopur.

Men jeg ble bare litt små nervøs siden jeg ikke skal på kontroll før til mandag.

Men legene på Riksen vet vel hva de driver med:-)

Takker for svar Bea som ruger:-)

Skrevet

Hei,

Jeg har brukt 450IE med Menopur gjennom 5 forsøk. Det er jo legen som ser hvor mye man trenger. Jeg hadde denne dosen både da jeg hadde forsøk i det offentlige og da jeg gikk privat i Danmark. Fikk super god kvalitet, og alt fra 6-13 egg. Resultatet tilslutt er verdens flotteste tvillinger:) Lykke til med Menopur-dosen din:)

Klem

Skrevet

Jeg har brukt totalt 450 IE på medisiner hver gang. Første gang 300 IE menopur+puregon. Andre gang 450 puregon.

Dosen er høy ja, men du må nok ha en slik dose siden du har fått det. Jeg får nesten ikke egg med disse dosene, ette eller to

Skrevet

Takk til Emilie og Tryne, er en smule lettet nå. Det er bare en befrielse å vite at man ikke er alene.

Har lest igjennom utrolig mange inlegg og det virker som alle går på så lav dose.

For første gang hadde jeg litt tykk slimhinne og østrogen saken de måler var for første gang oppe i 0,15% , sist gang var den på 0,7% så legen var litt mer optimistisk nå. Jeg holder på å bli fullstendig sprø av alt, og dette er bare 1. forsøk. Har fått beskjed om at hvis jeg ikke får noen modne egg denne gangen så vil de avslutte forsøket. Får nesten prestasjonsangst :-)

Skrevet

Kjenner til følelsen av at man føler seg alene ja. Er ikke så mange som har slike doser, og jeg har enda ikke funne noen på min alder som har det. Men det er naturlig siden det nesten ikke finnes noe som har diagnosen min på ett så tidlig stadie.

jeg sjønner du får prestasjonsangst. man er jo redd for hva utfallet kommer til å være. Men ikke gi opp, det er stor mulighet for at du denne gangen få noen egg:)

Jeg tenker på deg og masse lykek til

Skrevet

Heisann Fatu!

Husker at du hadde et avbrutt forsøk for noen måneder siden.

Så flott at du nå har fått et forsøk med max dose, og i tilegg har byttet til Menopur. De sier jo at Menopur gir bedre kvalitet. Du skal se at det blir egg denne gangen:0) Jeg startet selv med et avbrutt forsøk, og var superstresset på forsøket etterpå fordi jeg var redd det skulle bli avbrutt og. Men nå er jeg faktisk gravid!!!! Så det er håp:0)

Stol på legene du. Jeg synes i alle fall at de har tatt deg på alvor nå. Ta kontakt med klinikken underveis om du lurer eller kjenner på noe.

Masse lykke til. Jeg xxxx fingrene for flotte egg:0)

Skrevet

Hva du husker:-)

Jeg avsluttet forsøket i desember og startet opp igjen 7 jan. Håper virkelig på et egg eller 2 som de kan bruke.

Gratulerer så mye med graviditeten, man blir så mye mer optimistisk når man hører de som har greid det.

Jeg er faktisk mye mer avslappet denne gangen enn sist, var da på grensen til hysterisk. Men nå tar jeg en dag om gangen. Men syntes bare at 450 ie hørtes så utrolig mye ut. Men nå vet jeg jo at Tryne og Emilie har vært igjennom det samme:-)

Kjekt å høre fra deg Kine

Skrevet

Klarer ikke annet enn å blande meg litt inn..eller, jeg er vel rettere sagt litt forvirret!

Jeg skal i gang med synarela spraying i morgen, og har menopur på resepten min. Der står det 75 ie, noe jeg skjønner er myyye lavere enn mange andre her inne skal ha.

Hva er dette menopur og hvorfor er det så store forskjeller??

Skrevet

75 ie er det de fleste starter på, også blir dosen satt opp ved neste kontroll.

Menopur er navnet på den sprøytetypen du har fått, det er vel 3 forskjellige medisiner som leggene kan velge mellom.

Jeg startet med 75 ie Gonal-f, men siden kroppen min ikke reagerte på den så byttet de meg over til Menopur. Men jeg tror andre her inne kan dette mye mer enn meg :-)

Lykke til.

Skrevet

Takk!

Lagde en tråd på det jeg, så håper jeg noen får meg litt klokere;)

Skrevet

hei, du er ikke alene om å ha høye doser. Jeg har tidligere gått på 450 ie puregon, og har nå begynt på 450 ie gonal-f. Har ikke prøvd menopur. Skal på ultralyd til mandag, det blir fryktelig spennende. Tror egentlig ikke det kommer til å være noe respons enda, for før så har det tatt lang tid før eggstokkene reagerte i det hele tatt. Sist gang fikk jeg bare en folikkel (som var tom) så jeg håper at gonal-f kan virke bedre på meg. Ellers så får vel jeg også prøve menopur :)

Lykke til!

Skrevet

Hei lillemin:)

Enig, jeg også har følt at jeg har fått veldig lav dose i forhold til de fleste her inne. Starta på Suprecur nesespray 28 jan, og skal starte med Menopur sprøyter 20 feb. 75 IE. UL kontroll på Riksen onsdag 25 (etter 5 dager med Menopur), så da får vi se om dosen skal økes da. Størrelsen på dose avgjøres i forhold til hvilken diagnose du har og sånne ting.Med meg er det uforklarlig sekundær infertilitet.Uttak uke 10 på Riksen.

Masse lykke til:):)

Skrevet

Da skal vi på UL samtidig.

Får håpe at det er en liten respons når du er der.

Jeg tror for første gang at noe skjer her, kroppen er i en veldig ubalanse. Puppene verker, veldig vondt i den ene eggstokken jeg har, rare murringer i underlivet og mye annet rart.

Krysser fingrene for deg, lykke til du også:-)

Skrevet

Så spennende, håper at vi kan få gode nyheter begge to når vi er på UL på mandag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...