Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Har mest lyst på en svart simo fordi jeg syns de er klassiske og fine i utseende. Men vurderer også brio happy som er litt lettere, da teleskop understell som har fjæring og lufthjul (er mye snø her vi bor). Skal jeg velge den jeg syns er finest eller den som er 1-2 kg lettere? Hvilken har størst plass til barnet, simo eller brio?
Spireline Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Jeg hadde tatt Simo. Den er både fin, lett å trille, og har større bag. Jeg hadde den vogna til dattera mi som fyllte 4 nå. Jeg syns vognene fra brio virker små, og ikke så gode fjæringer, de er liksom litt stive..
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Tusen takk for svar! Vet du liggelengden i simo sportsvognsdelen?
superklar Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Av de to ville jeg klart valgt Simo, mye bedre trillekomfort. Uansett bør du styre unna light understell, er visst mange barnesykdommer på de. Jeg har selv valgt Emaljunga mondial, og synes selvfølgelig den er overlegen;) Jeg hadde disse tre vognene som alternativ først, men etter grundig research ble det altså emmaljunga! Mine kriterier var at den må ha god demping til å gå på grusveier osv, stor (hvertfall ikke liten) bag, og Emmaljungaen er i forhold til simo og brio standarsvogn både lettere, mindre sammenslått og bedre demping. Pluss at den har flere småløsninger som kan være kjekt å ha (men sikkert ingen nødvendighet). Har en vuggefunksjon på bagdelen, stillbar demping, luftekanaler for varme dager og integrert insektsnett.. Men; alt kommer jo an på hvilke kriterier DU har. Man kan jo nesten aldri si at en vogn er bedre eller dårligere enn en annen.. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Tusen takk for svar! Åh er det ikke compact jeg bør styre unna, eller har jeg missforstått hel nå? Har søkt litt rundt på nettet. Emmaljunga mondial er jo bare nydelig også da! Så den kan jeg jo også vurdere ja:-) Er emmaljunga modial lettere enn simo altså?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 Vi har akkurat solgt vår simo kombi nå etter tre måneder fordi den føles så tung og stor. Men den er herlig å trille altså, bare ikke i oppoverbakker, med stor unge og masse varer under, eller i butikker og kafeer. Og den tar veldig stor plass i bilen vår. men det er jo smak og behag, jeg syns det er en nydelig vogn vi har hatt. Kanskje det hadde vært annerledes om vi hadde kjøpt duovognen, den er vel lettere!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 Jeg vil høre alle slags erfaring så bra du kommer med din! Men vi kommer nok til å bruke vognen mest ute på tur og vi har mye plass i bilen.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Har nettopp kjøpt svart kombi:) har ikke fått testet den enda ettersom babyen ikke har komt men syns den er utrolig fin da og virker ikke tung og klomsete, som noen mener..
superklar Skrevet 4. februar 2009 #10 Skrevet 4. februar 2009 Sorry, jeg mente compact over. Men mener at kanskje det light hadde ekstremt dårlig demping..? Og Emmaljunga mondial og edge er lettere enn simo.. Emmaljungaen veier ca 16 kg. Simo veier ca 17 som duo, og 21 som kombi, brio veier visst mindre som duo ser det ut til 14 kg, og 19 som kombi. 1 kg mellom simo og emmaljunga er jo ikke allverdens, men jeg satt opp alle plusser og minuser:) Og Brioen virka utrolig mye tyngre å trille, selv om den var lettere!! Mål sammenslått: Simo kombi 1070*61*63, Brio kombi 97*62*58, Emmaljunga duo 91*62*58.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 Jeg ville ligge unna de store tunge vognene. veldig mange, som hun over, som bytter ut etter kort tid. Jeg byttet min etter 3 mnd. og gikk over til teutinia Mistral. Kjempe god vogn. Tradisjonell, samtidig som den har litt mer moderne løsniger enn en simo. Ville helt klart vurdert Teutonia eller Emmaljunga City Cross. Det er sportsdelen du vil bruke mest så ville lagt mest vekt på den. Teutonia har i tillegg en liggeforlenger som er helt genial som gjør at sportsdelen blir god og lun lenge etter at barnet har vokst i fra bagdelen. Syns også Teutonia har nydelge farger, liker særlig fashion brun, griselekkert med både rosa og lyseblått til, eller oransje/lime etc hvis man foretrekker sterkere farger. Personlig syns jeg sort er veldig hardt til en liten baby.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #12 Skrevet 4. februar 2009 Siste anonym: Tusen takk for tips, men jeg må ha lufthjul derfor utgår emmaljunga city cross :-(, her vi bor er det nemlig mye snø. Teutonia mistral kan jeg ha lufthjul på, men etter hva det står her: http://www.teutonia.de/index.php?id=1424 så veier mistral 16,7 kg som sportsvogn inkl. hjul, dette er bare 2 gram mindre enn simo sportsvogn, så det har nok ikke så mye å si. Fant også ut her: emmaljunga.no at mondial også veier 16,7 kg som sportsvogn inkl. hjul. Så den er ikke akkuratt så mye lettere enn simo, men den er jo veldig fin da! Tror jeg får ta en tur på butikken og sjekke ut simo, mondial og brio med lufthjul en gang til. Finnes det andre lettere vogner med lufthjul jeg kan vurdere? Sportsvognsdelen må være vendbar og vognen må ha god fjæring.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #13 Skrevet 4. februar 2009 Vi har brio happy vogn med telescop understell og er kjempe fornøyd! Vognen har god fjæring og lufhjul og man kan bruke den ut vognperioden eller til man eventuelt går over til trille. Vi valgte den fremfor simo fordi den er to kg lettere og ser dessuten litt nettere ut, ser ikke så stor ut. Men simo er sikkert et godt valg det også altså!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #14 Skrevet 4. februar 2009 Jøss er Mistralen så tung? Det visste jeg ikke, den virker mye nettere, sikkert fordi den er lavere og ikke fullt så mye fjæring. MER enn nok altså, jeg syns Simo har sinnsykt mye fjæring, men igjen, smak og behag. Se også på Teutonia Prestige, den kom best ut i test i foreldre og barn for et par år siden, den er mer tradisjonell enn Mistral. Syns hvertfall både Emmaljunga og Teutonia har masse bra finesser som Simo og Brio ikke har fått med seg.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #15 Skrevet 4. februar 2009 Brio uten tvil! Ser noen nevner at brio er stiv og tung å trille, disse som sier dette har nok kjent på brio med compact understellet, det er skikkelig ekkelt og stivt! Prøv med teleskop eller teleskop light, det er noe helt annet! Kjempe god vogn! Med et av disse understellene blir den også merkbar lettere enn simo. Som en annen her sier ser den heller ikke så stor ut som simo. Ser forresten ikke helt hvilke finesser emmaljunga og teutonia har som brio ikke har, hvertfall ingen jeg har savnet ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå