♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Selv hadde jeg innsetting fredag 30. januar. Fikk satt inn et 8 delt egg. Jeg skal egentlig teste fredag 13. februar, men det betyr vell kanskje ulykke(dersom jeg ikke har fått mens før den tid.) Er det flere som skal teste den dagen? Tenkte kanskje teste 14. Februar på Valentinesdagen;o) Men det er vell tidlig å tenke på det nå.. Har dere noen symptomer på noe? Selv har jeg stikkinger i magen, noe jeg aldri har hatt før. Men det kan jo være for at jeg ble overstimulert. Ikke vet jeg...
tuttelura Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Jeg hadde også innsetting den 30., fikk satt inn 1 egg og glemte å spørre om hvor mangedelt det var, da jeg ble litt satt ut av at det kun var 1 av 7 befruktede egg som kunne brukes. Fikk vite at det de satte inn var av god kvalitet ihvertfall.. Fra i går kveld har jeg merket mer "stølhet" i magen ved enkelte bevegelser. Nå i kveld stikker det mer i venstre siden. Man blir jo helt tussete av dette:-) I følge Riksen skal jeg ta blodprøve 11.2., spørs om nok jeg ikke smugtester den 10. her hjemme. Er den positiv har jeg lyst til å reise til Oslo å ta blodprøven for å få svar samme dagen.. Krysser fingrene for oss:-)
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2009 Så en kan ta blodprøven før den angitte datoen på blodprøveskjemaet? Jeg vet ikke hvorfor, men jeg skal visst ikke ta blodprøven før den 18.02. Syntes det er så altfor lenge til. De fleste kan ta den etter 14 dager, mens jeg må vente til det er gått 20 dager! Måtte de siste eggene distrubieres da? Eller kunne de kanskje fryses ned? Ville eggene ikke kommet seg litt dersom de hadde hatt de i varmeskap en dag ekstra?
Lund73 Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Jeg fikk satt inn mandag 26.jan og kan teste på mandag 9 - og skal ta bp fredag 13. Er nå på rugedag 8 og er kjempenervøs. Er siste forsøket vårt, og på innsetting var det kun ett egg og det var ikke optimalt. På de andre forsøkene har jeg fått mensen på rugedag 10, og det nærmer seg fort...... er så nervøs. Fikk en del sterke mensensmerter på kvelden dagen etter innsett, og de varte til lørdagen. De siste dagene har for så vidt vært greie. Springer på do utallige ganger pr dag for å sjekke om mensen er der, og sover utrolig dårlig på natten :-) Jeg har også hatt litt stikkinger og det kjennes ut som alt inni underlivet er oppblåst... Blir jo helt tøvete av dette:-)
tuttelura Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Jeg glemte å spørre om hvorfor de ikke kunne brukes også, rett og slett fordi jeg bare ble opptatt av at det bare var 1 som var godt nok.. Så, de andre ble nok destruert ja:-( Riksen bruker 14 dager etter uttak for dag for blodprøve, dvs. 12 dager etter innsetting. Det er nok noen forskjeller fra klinikk til klinikk ute og går ja.. Hvor holder dere til?
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2009 Syntes det er så vanskelig dette med å få informasjon fra sykehuset. Som regel er jeg så ''runsen'' av medisiner på uttaket at jeg ikke får med meg alt det de informerer om, også glemmer jeg å spørre de om det jeg lurer på. Syntes de kanskje skulle sendt med oss et skriv om det som de har gjørt og hvordan jeg skal leve videre og kvalitet av eggene osv. Sånne ting som man gjerne lurer på etter at en er kommet hjem. Vi holder til på UNN i Tromsø.
tuttelura Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 Ja, det hadde nok ikke vært dumt. Det er mye som surrer inne i hodet fra før av også, så ikke så lett å få med seg all info underveis.Kanskje du skal foreslå det for UNN, så klarer de sikkert å lage noe skjema hvor lege/sykepleier/bioingeniør kan skrive det viktigste... Jeg synes disse dagene med venting er verst. Dette er vårt 2. forsøk, forrige gang var jeg delvis sykemeldt, denne gangen har jeg vært fullt sykemeldt fra uke 2 eller 3 av sprayen, ble så utrolig trøtt og uopplagt av den og bare sov.. Nå er jeg også sykemeldt frem til jeg vet resultatet, kjenner jeg gleder meg til å komme tilbake til jobb igjen samtidig som det er veldig godt å kunne konsentrere seg om seg selv og ikke tenke jobb disse ukene. Det hender jeg synes dagene blir litt lange, men det betyr jo rett og slett bare at kroppen begynner å fungere normalt og forhåpentligvis er på vei opp av trøttheten og slitenheten:-)
tuttelura Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 Flere som begynner å få noen symptomer på et eller annet, som forhåpentligvis er bra:-)
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2009 Lager en liten oversikt på rugetråden, så får dere bare fylle inn etterhvert:o) Tuttelura: Innsett: 30/01Blodprøve: 11/2 Lund73: Innsett: 26/01 Blodprøve: 13/2 Bea- ruger: Innsett: 30/01 Blodprøve: 18/2
Lund73 Skrevet 4. februar 2009 #10 Skrevet 4. februar 2009 Da har jeg kommet meg gjennom ennå en natt og er på rugedag 9.. Denne ventetiden er bare helt pyton. Var oppe på do en tur i tre-tiden, var helt sikker på at mensen var kommet, men heldigvis ikke:-) Gleder meg til jeg kan sove ordentlig igjen, og til at jeg ikke går å kjenner mensenmurringer hele tiden :-) Hvordan er formen hos dere da?
tuttelura Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 Det er slitsomme dager, ja... Regner innsettingsdagen som dag 1, er nå på rugedag 6.. Hadde stikninger i høyre siden i hele går ettermiddag/kveld, men det har jeg også hatt tidligere uten at det ble noe av det. Ellers ømme pupper, men det er jo også hormoner.. Ved forrige forsøk fikk jeg ikke mensen før det hadde gått 4-5 dager etter testedag, så vi får se denne gangen - hvis det viser seg å ikke klaffe. Men, det skal jo klaffe for oss alle, så det er en uaktuell tanke:) Masse lykke til:-)
elmaaani Skrevet 4. februar 2009 #12 Skrevet 4. februar 2009 Tuttelura: Innsett: 30/01Blodprøve: 11/2 Lund73: Innsett: 26/01 Blodprøve: 13/2 Bea- ruger: Innsett: 30/01 Blodprøve: 18/2 Elmaaani: innsett 2 stk 28/1 Blodprøve 9/2 Legger meg til her hos dere jeg =)
Nergård Skrevet 4. februar 2009 #13 Skrevet 4. februar 2009 Hei! klemmer meg inn her sammen med dere. Har de siste dagene hatt kraftig mensmurringer og stikking i magen. Men har pratet med flere som hadde akkurat det samme og likevel ble gravid. Jeg krysser alt på at det klaffer for oss. Lykke til =) Tuttelura: Innsett: 30/01Blodprøve: 11/2 Lund73: Innsett: 26/01 Blodprøve: 13/2 Bea- ruger: Innsett: 30/01 Blodprøve: 18/2 Elmaaani: innsett 2 stk 28/1 Blodprøve 9/2 Nergård: innsett 28/1 test 10/2 (skal ikke ta blodprøve i det hele tatt)
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #14 Skrevet 5. februar 2009 Hadde en del stikkinge nederst i magen helt til tirsdagen, men no e d gått over. Håpa virkelig at d va for at egge festa seg. Men ringte til UNN for å hør ka d kunne va forde de va så kraftig til tider, men ho jordmora eg snakka med der visste ikke ka d kunne va! Har ikke nå mensmurringe, men når eg tenk på alt d hær med testinga så får eg skikkelig sommerfugla i magen og d kan av og til kjennes ut som mensmurringe på en måte! Nergård, hvorfor skal ikke du ta blodprøven i det hele tatt?
Nergård Skrevet 6. februar 2009 #15 Skrevet 6. februar 2009 Noe sier meg at jeg har lest en ålass at når en kjenner stikking i magen er det egget som finner seg til rette. Klamrer meg i allefall til dette:) Sommerfugler i magen med tanke på testing ja...samme her. Klarer nesten ikke å vente. Tiden går sykt sakte når vi bare går å venter. Vi har vært til behandling i Haugesund, og der sa de at det holder med hjemmetest, da de er så sikre. Er sikkert slik de praktiserer bare.. Uansett, bare jeg får to steker denne gang på testen min,er jeg strålende fornøyd.
Lund73 Skrevet 6. februar 2009 #16 Skrevet 6. februar 2009 Da var det over for oss igjen og forsøkene våre i det offentlige er brukt opp:-( TR dukket opp ca samme tid som på de andre forsøkene. Nå får vi koble ut en stund før vi tenker på hva vi skal gjøre videre. Så får dere alle ha masse lykke til - krysser fingrene for at det klaffer for dere. (Blir nu å følge med her inne videre da;-) ) Tuttelura: Innsett: 30/01Blodprøve: 11/2 Lund73: Innsett: 26/01 Blodprøve: 13/2 TR RD 9 Bea- ruger: Innsett: 30/01 Blodprøve: 18/2 Elmaaani: innsett 2 stk 28/1 Blodprøve 9/2 Nergård: innsett 28/1 test 10/2 (skal ikke ta blodprøve i det hele tatt)
Poten Skrevet 6. februar 2009 #17 Skrevet 6. februar 2009 Heisan jeg kommer og tester sammen med dere Tuttelura: Innsett: 30/01Blodprøve: 11/2 Lund73: Innsett: 26/01 Blodprøve: 13/2 TR RD 9 Bea- ruger: Innsett: 30/01 Blodprøve: 18/2 Elmaaani: innsett 2 stk 28/1 Blodprøve 9/2 Nergård: innsett 28/1 test 10/2 (skal ikke ta blodprøve i det hele tatt) Poten: innsett 28/1 Blodprøve: 11/2
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #18 Skrevet 7. februar 2009 Nei og nei, Lund73... Det var virkelig synd å høre at det ikke gikk denne gangen. Har selv hatt litt mensmurringer i dag og i går. Ellers ingen symptomer på noe annet enn ømme pupper, men det har jeg hatt nå siden i slutten av desember da jeg begynte på sprayen. Hvordan går det med dere andre jenter? Noen som er testeklare snart? Er på rugedag 8 i dag og har sååå lyst til å ta en test i morgen bare for å se. Men når jeg har tatt en test så har TR en tendens til å dukke opp samme dag!
Nergård Skrevet 7. februar 2009 #19 Skrevet 7. februar 2009 Ånei Lund73. Det var utrolig synd. Føler med deg. Ta godt vare på deg selv. Det går opp og ned med meg. Har mye mensmurringer. Er like nervøs når jeg går på do. Er helt sikker på at TR er kommet hver gang. Testklar ja, gjett om:) Vi lurer litt på om vi skal tørre å teste i morgen. Får se hvordan magefølelsen er i morgen. Krysse virkelig fingrene for oss alle=)
*vil ha spire i magen* Skrevet 8. februar 2009 #20 Skrevet 8. februar 2009 hei jenter.hører vell til under her jeg også.dette er vårt 2 icsi forsøk å nå ruger jeg på et 5 delt egg.har ikke kjent like mye muringer som sist men det er litt hver dag.så det er jo litt anderledes fra sist da det ikke gikk så bra.så får håpe at det er et posetivt tegn.det er en uke til test dag men tror ikke jeg klarer å vente så lenge.håper det går bra med dere andre å at februar er månden for positive tester:) Tuttelura: Innsett: 30/01Blodprøve: 11/2 Lund73: Innsett: 26/01 Blodprøve: 13/2 TR RD 9 Bea- ruger: Innsett: 30/01 Blodprøve: 18/2 Elmaaani: innsett 2 stk 28/1 Blodprøve 9/2 Nergård: innsett 28/1 test 10/2 (skal ikke ta blodprøve i det hele tatt) Poten: innsett 28/1 Blodprøve: 11/2 vil ha spire i magen:innsett 01/02.test 14/02
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #21 Skrevet 8. februar 2009 God morgen alle skjønne jenter:o) Har en utrolig nyhet og meddele i dag, jeg er f*** meg gravid! Testet i dag morges, og testen viste tydelig to streker. Dette er første gangen jeg har testet positivt, ever! La bare testen ifra meg på benken på badet da jeg var ferdig uten å se på den, for jeg trodde ikke den kunne være positiv! Før jeg skulle gå å legge meg litt igjen viste den to tydelige streker. Tårene bare rant og rant, gikk for å vekke mannen min, han spratt opp og lurte på hva det var som har skjedd siden jeg gråt så mye. Han ble selvfølgelig kjempe glad. Huff, dette må være den beste morsdagen ever! Skulle egentlig ta blodprøven den 18 februar, men skal ringe UNN i morgen og spørre om ikke jeg kan ta den fredag 13., for da er det 14 dager siden jeg fikk satt inn. Tuttelura: Innsett: 30/01Blodprøve: 11/2 Lund73: Innsett: 26/01 Blodprøve: 13/2 TR RD 9 Bea- ruger: Innsett: 30/01 Blodprøve: 18/2 Positiv test 8/02:o) Elmaaani: innsett 2 stk 28/1 Blodprøve 9/2 Nergård: innsett 28/1 test 10/2 (skal ikke ta blodprøve i det hele tatt) Poten: innsett 28/1 Blodprøve: 11/2 vil ha spire i magen:innsett 01/02.test 14/02
*vil ha spire i magen* Skrevet 8. februar 2009 #22 Skrevet 8. februar 2009 gratulerer så mye bea.ønsker deg lykke til videre.kos deg i tiden framover.
*vil ha spire i magen* Skrevet 10. februar 2009 #23 Skrevet 10. februar 2009 hvordan går det med dere jenter?
*vil ha spire i magen* Skrevet 10. februar 2009 #24 Skrevet 10. februar 2009 hvordan går det med dere jenter?
fostermor*stolt mamma* Skrevet 10. februar 2009 #25 Skrevet 10. februar 2009 GRATULERE SÅ MASSE BEA!!!!!!!! JUHUUU!!!! så utrolig morsomt!!!!!!!:D:D: krysser fingrene for at spiren sitter fast!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå