Gå til innhold

Hva gjør dere av aktiviteter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bortsett i fra stelling og turgåing - hva gjør dere av aktiviteter med bebisen..? Her synger vi, babygym, sitter i en liggestol, ser på bamser, også "prater" vi. Føler ofte at han blir litt overlatt til seg selv når vi ikke synger eller prater- jeg ligger jo ikke på gulvet og dunker i disse lekene... Hvordan gjør og tenker dere andre om dette? Jeg får ofte dårlig samvittighet når jeg lar ham ligge å "leke" alene.

Han er 8 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler også akkurat det samme.Livredd for å understimulere lille snuppa,så her blir der kanskje vel mye kontakt..eller..jeg vet ikke..har iallefall hørt (vet ikke hvor) at så små babyer som vi har (min er snart 3 mnd) blir stimulert av alt rundt seg. De trenger ikke (selv om jeg syns det er både viktig og gøy) å "leke" med de...Alt de ser er stimuli og alt er visst spennende for en liten krabat. Likevel føler jeg av og til at jeg "leker" henne ihel...

Fikk høre av en vennine som har en liten på 5-6 mnd at han ikke greide å leke alene nettopp fordi hun alltid har lekt med han...så nå her jeg begynt å tenke på det, og at det faktisk er sunt for barnet og underholde seg selv.

Skrevet

Gutten min er 11 uker nå. Vi gjør det samme som dere. Synger, ligger i babygymmen, prater osv. Så blar vi i en babybok med farger og ansikter, han liker godt å se på de sterke fargene. Så ser vi i speilet, når han ser seg selv smiler han og rekker tunge til speilbildet sitt! Jeg har også hatt litt dårlig samvittighet for å la ham ligge alene - jeg føler på en måte at jeg må være der med ham når han er våken. Men nå har han begynt å interessere seg for leken i babygymmen, og kan aktivisere seg selv en stund med å slå på leken og se den svinge. Han pludrer og er fornøyd. Så lenge han er happy synes jeg det er greit å la ham ligge en stund, slik at jeg får gjort litt andre ting. Men mye kos og "felles lek" er prioritert. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...