Gå til innhold

Er det ingen som "synder" her????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at alle her inne har rutiner på babyene sine nesten fra dag 1. Jeg prøver det jeg også,men jeg vil jo si at jeg prøver å leve littegranne etter mine rutiner også. Er det ingen der ute som er med på noe akt. på kveldstid eller som har venner/familie på besøk som forstyrrer "rytmen"???

Vi er ofte på besøk hos svigers og er der ofte utover kveldene. Vi har begge venner på besøk og jeg trener på kveldstid (2 dager i uken ferdig ganske sent). Vi ha valgt da å legge henne når jeg kommer hjem,selv om dette egentlig er senere enn hva hun vanligvis legger seg. Snuppa er nesten 3 mnd og fortsatt ganske avhengig av meg..

Burde jeg ha dårlig samvittihet over at våre "rutiner" går litt utover snuppas hverdag??? Kjenner med meg selv at jeg er en mye bedre mor når jeg har fått løpt og svetta litt :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle familier og babyer er forskjellige, og derfor tror jeg ikke det er noe rett og feil her. Selv trives jeg best med rutiner, og jeg syns også at jeg merker at Snuppelure fungerer best når hun spiser og sover til noenlunde faste tider. Nå er vi hos svigers og da blir det tull med sovinga, fordi hun sover aller best i vogga si på dagtid.

Hvis barnet ditt virker tilfreds har du iallefall ikke grunn til å ha dårlig samvittighet, mener nå jeg.

Skrevet

he he, hvis definisjonen av å synde er å ha ett liv som ikke utelukkende handler om babyen, så er jeg en kjempe stor synder;)

jeg velger å ha ett liv utenom lillegutt, ser ikke på det som noe negativt. Det er bedre for han at han har en mor som er glad og blid tenker jeg:)

Og jeg blir glad hvis jeg kan gå ut en kveld iblandt og ta meg noen glass vin og spise litt mat. Han har det like bra hjemme med pappan sin. Morsmelk er det flust av i fryseren og han og pappan koser seg masse uten meg. Dessuten sovner han mellom 18 og 19. Hvis vi spiser middag hos foreldrene mine eller venner blir det senere. Sånn er det bare, vi kan jo ikke sitte hjemme hver eneste dag heller;)

Jeg syns nå egentlig at man skal gjøre det en selv føler blir riktig og ikke "få tillatelse" av andre. Blir litt tullete hvis andre skal diktere hvordan man lever livet sitt.

hilsen en "synder" ;)

Skrevet

Null rutiner her. :) Jeg har en teori om at babyer er som valper: Man må ta dem med overalt fra de er små for å bli sosialisert. :)

Skrevet

Glad for at vi er flere "syndere". Jeg velger også å ha et liv utenom lille snuppa (som selfølgelig er nr 1). Jeg ser at hun ikke lider særlig nød når jeg er borte på trening og heller ikke av å legge seg 1 time eller 2 senere en gang i blant...føler bare at jeg ofte blir "uglesett" fordi jeg tar henne med til venniner på kveldstid eller trener flere kvelder...

Siden hun er så liten (ikke 3 mnd enda) så føler jeg iallefall at hun ikke sjønner at "nå er der kveld og jeg burde ha vært i seng"....

Er helt enig med deg Normajean om at det går ikke ann å bare sitte hjemme....hadde blitt sprø jeg da...

Skrevet

Jeg synder ikke.. men kanskje jeg skal begynne med det. Men sliter med å få henne til å ta flaske. Vi får begynne å trene litt på det så jeg kan få noen frikvelder etterhvert. Hadde vært litt godt!

Skrevet

vil jo ikke kalle det synding da:) Det heter å ha et liv. rutinene er der jo selv om de kommer på litt forkjsellige tidspunkter av og til. Man må jo sjonglere det til gaske ofte for å si det sånn:)

Skrevet

Hei :-)

Jeg var uten synd frem til lillemann var 5 uker, da sa min mann at babyen ikke blir glad hvis Mammaen råtner i heimen heller ;-) Etter det har jeg ihvertfall kunnet gå ut på tur med litt bedre samvittighet, selvom det ikke er akkurat i hvileperioden hans ( har nok vært litt hysterisk ja...) og hatt besøk sent utover kvelden. Er ikke store utskeielsene, men føler meg ihvertfall ikke helt fastbundet :-)

Tror egentlig at man får fleksible barn av det... men de skal jo ha det trygt også så vi får vel bare se barna ann. Noen er vel mer avhengig av rutiner enn andre!?

Klem

Skrevet

Vi har vært mye på besøk til venner og familie fra hun var født, da sov hun bare i bagen/vogna. Var aldri noe problem å ta henne over i bilstolen og dra hjem, så få henne til å sovne i sengen sin igjen.

Da hun begynte å bli 7- 8 mnd var dette værre, da kunne hun ikke ligge i bagen sin uten å snu seg osv. I tillegg var det værre med å få henne til å falle til ro da, som det ble sjeldnere og sjeldnere.

Vi tenker slik at det er lett å gjøre det med den første, men når vi får nr.2 blir det vel automatisk litt mer rutine..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...