Gå til innhold

Hvilken bok elsker din 1-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ha litt tips om gode bøker:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her går det i pekebøker.

Vi har en stor mine første 100 ord bok som han elsker.

Bøker med dyr og litt dyrelyder er også veldig populært hos min.

Ikke minst bøker med store bilder av biler og gravemaskiner, det er kjempestas. Han elsker biler og går å brummer dagen lang =)

Skrevet

Sønnen min er 17 mnd nå da, men likte godt disse forskjellige bøkene fra han var rundt året =)

Skrevet

11 mndr, men svarer likevel, siden frøkna mi elsker å lese:-) "Den lille larven aldrimett" er nok den mest populære for tida - hun sitter og stikker fingrene inn i disse hullene der larven spiser seg gjennom maten. Ellers er de fleste ta-og-føle-på-bøker og lukebøker (obs - lurt med luker som tåler litt - er ikke alltid like forsiktige disse små)populære.

Skrevet

"Se og si - ordboka mi" er den absolutte favoritten, masse vrimlebilder og ord å lære. Hun har også fått Haustvrimlebok, som er stor stas. Pluss klaffebøkene med Tassen, men de klaffene har jeg måttet teipe noen ganger ja. Bør helst leses sammen med en voksen!

Skrevet

-dyrebøker (blidre av dyr, samt "ta-og-føl"-bok med dyr mm)

-lille larven aldri mett

-tassen-bøkene

-klaffebøker

og selvfølglig "forbudte"bøker, dvs bøker som vi ikke vil skal bli ødlagt som f.x leksikon, pappas pondusbøker osv... :) hehe

Skrevet

Gutten min på 18 mnd er veldig glad i :

- Bøker med dyrelyder

- Bøker med traktorer, lastebiler,biler osv..

- Pekebøker med dagligdagse ting som: Mat, Toalettsaker, Leker osv..

Skrevet

Boken "SE" fra Go`boken har vært den klare favoritten siden hun var baby. Hun lo for første gang til den.

Drar den med seg overalt og vi har teipet den sammen mange ganger. (Noe jeg synes er en egen sjarm med godt likte bøker)

Den har bilder av babyansikt og går på rim.

Ellers så liker hun godt bøker med dyr og dyrelyder.

Vi leser også Ole Jakob av Egner mange ganger i uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...