Gå til innhold

Tiiips.. bruker min 1 time på legging HVER DAG!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er snart 9 mnd, og har aldri sovnet lett. Nå er det helt ekstremt. Han er aldri søvnig, bare veldig aktiv og våken hele tiden.

Vi bader, spiser kveldsmat, og så prøver jeg å bysse litt på han for å få han søvnig (noe som aldri fungerer), og så legger jeg han i sprinkelsenga.

Da går det nøyaktig 2 sekunder så står han opp og gliiiser.. Vi har prøvd å holdt han nede med makt, men da hyyyyler han lenge (roer seg ikke selv),

og vi har prøvd at han får stå opp når han vil, men at vi legger han ned gang på gang på gang.. Men han blir ikke trett av det heller.

Etter en stund begynner han som regel å skrike, og det resulterer at vi må ta han opp i armen (uten å bysse) og da sovner han sov regel der etter 1-2 timer.

Det skjer ALDRI at han sovner med en gang vi legger han.

Når han våkner om nattta så står han opp i senga med en gang.

Legger vi han da ned så skriker han.

På dagtid må han trilles i søvn (men da sovner han fort). Han sovner ikke av seg selv i bilen heller.

Jeg syns det er umulig å få ungen som er så VÅKEN hele tiden, til å sove..

Trenger virkelig tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen ekspert på dette, men kan det tenkes at han er overtrøtt? Små har ofte en tendens til å blir svært aktive når de er det. Når legges han? kanskje prøve en halv time tidligere før han blir overtrøtt?

kan jo også prøve å gi han kveldsmat og så ta kveldsbadet og så litt varm melk på soverommet og så i seng. Slik er vår rutine iallefall.

men han er jo blitt så stor nå at han skjønner en helt masse, så ikke undervurder han!:) hehe Han VET nok veldig godt at dere kommer opp til han hvis han skriker og er urolig. I tillegg vet han nok også at hvis han gråter så tar dere han opp. Har dere prøvd opp/ned metoden? Vær på rommet uten å kose eller si noe annet shhh hvis han gråter. Ta han opp når han gråter, legg han så RETT ned i sengen når han slutter å gråte. Om det så bare varer 1 sekund eller ikke. Slitsomt er det nok, men etter noen netter kan det hende han sovner bare dere sier shhh?:) Ellers så var det bare en ting som funket her i gården. Min baby måtte gråte og lære at jeg ikke kom med en gang han gråt. Gjorde det når han var 6 mnd. Jeg tok han aldri opp av sengen, bare gav han sutten og eventuellt bøyde meg ned i sengen og gav han en klem mens han lå der hvis det var totalt ille. (måtte det 2 ganger bare faktisk) Dersom han ikke gråter men bare styrer på og ler og styrer i sengen sin ville jeg bare latt han være der for seg selv. Jeg ville ikke gått inn å lagt ham ned. Ved gråt ville jeg gått inn å gitt sutten og tatt på dynen og ikke segt et ord, og gått ut igjen. Så hadde jeg gått inn hvert 5 min eller noe sånt og gjort det samme. Dere kan jo også undersøke ferber metoden. Selv om man ikke vil at babyen skal ligge å skrike, så er det faktisk noen babyer, tror jeg, som må igjenom dette før de kan legge seg rolig om kvelden. De er så forskjellige de små. Lykke til:)

Skrevet

Hei!

Tusen takk for langt svar...

Vanligvis legges han ca kl 7. I går la vi han halv 7, men da sovnet han ikke før halv 8!

Vi har prøvd å ta han opp når han gråter ja, og legge han ned når han slutter å skike. Problemet er bare det at det tok omtrent 2,5 time og da sovnet han tilslutt idet vi tok han opp.... Han har sånn viljestyrke at han gir seg ikke så lett.

Men ja, han har sikkert lært seg at han får komme opp når han gråter. jeg prøver å holde han nede, bysse litt på han nede i senga, stryker han på panna osv men han roer seg ikke... skriker helt til han blir tatt opp!!!

Men nå har jeg ikke prøvd lengre enn en halvtime ca. Kanskje prøve lengre ?? Men liker ikke at han skriker så lenge.

Han har sluttet å ta smokken, så han har ingen ting han roer seg med.

Har også prøvd å gå ut av rommet for å se om han roer seg bedre da, men du vet han bare røyser seg i senga å gråter til vi kommer inn igjen. Legger seg ikke ned selv....

Tror du det er best å holde han nede i sengen mens han skriker, eller burde vi satse på opp ned metoden ???

Skrevet

Har dere prøvd kosefille? Siden han ikke tar smokken.

Jeg cet ikke med det å holde ham nede, jeg ville ikke gjort det med min iallefall. Jeg kar han skrike for seg selv in på rommet i 5 min. hører på gråten når han holder på å roe seg, så da går jeg ikke inn. Dersom gråten er like ille går jeg inn å gir smokken og legger han pent i sengen og går så ut igjen uten å si et ord. Er ganske kaldt, og føles av og til vondt, men det er nå det eneste som funker hos oss....

Skulle jeg valgt mellom og holde nede i sengen og opp/ned metoden ville jeg gått for opp/ned metoden. tror egentlig kanskje at babyen bare blir mere urolig av å bli holdt på plass liksom. Mplet er jo at de tilslutt skal kunne legge seg og finne roen helt selv uten at forldrene skla gjøre så mye styr og dull. Men jeg tror nok at når du bstemmer deg for en metode så må du følge den og gjøre det i 3 netter/dager. De sier det tar den tiden å innføre nye rutiner. Så en halvtime er vel i minste laget ja:) hehe

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...