Nagilimia Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Følger opp med spørsmål her jeg. Nybakt flaskemamma som jeg er Han er 7uker får ca. 8 måltider og drikker fra 100-160. Han "truer" skikkelig stakkar Har prøvd med bitte litt 1/4ts i en flaske. Det virka bra. Hvordan fortsette fremover?
lykkelig78 Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Jeg starta med 1 t-skje i hver flaske fra starten av og det hadde veldig bra virkning! Er ingen biirkninger med malt, bare litt løs mage....men jeg har funnet ut at det er bedre med løs mage enn hard mage!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 På føden sa dm man sku prøve sæ fram, når ungen får laus mage, e d nåkk :-P Vi har prøva å feila ganske mye på dm maltmengda, men kan tenke mæ d e rundt 1-1/2 ss pr liter mme ;-) Bruke bare blande oppi mugga som æ lage mælka i;-)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 1 til 1 1/2 ss malt per liter mme, sku d være :-P
MammaMia=) Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Kostråd ved treg mage Av Helsesøster Margit Nordstoga Barn som drikker erstatningsmelk kan få treg mage. Disse barna bør ha regelmessig avføring minimum hver annen dag. Melkepulveret bør ikke blandes i vann varmere enn 40 grader. Er vannet for varmt, skjer en kjemisk prosess i melkeblandingen som kan påvirke fordøyelsen og føre til treg mage. Kok opp vannet og avkjøl før pulveret blandes i! Dersom barnet har treg mage, kan en prøve å bytte type morsmelkerstatning. Hjelper ikke det, kan en tilsette maltekstrakt , 1 - 3 teskjeer pr. liter. Vær klar over at for mye maltekstrakt kan føre til løs mage. En annen mulighet er å tilsette laktulose (kjøpes på apotek), 3- 6 ml. pr. liter ferdigblandet melk. Laktulosen må brukes noen dager før den får full effekt. Etter noen uker kan en litt etter litt redusere dosen av maltekstrakt eller laktulose for å se om avføringen holder seg myk. Hvis den igjen blir hard, må en fortsette med tilskuddet. Tarmen tar ikke skade av langvarig bruk av maltekstrakt eller laktulose.
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 Jeg behøver ikke ha noe malt i flaskene, så det er nok bare å prøve seg frem for å finne ut hva gutten din trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå