Gå til innhold

hjelp ,,hva tror dere???

mamstilsnart4

Anbefalte innlegg

jeg skal ha 4 mann om 10 uker ,de 3 andre kom enolsdvis 3,4,og 5 uker før termin ,

og alle fødselene startet med at vannet gikk og de var ute på 6,5.5 timer og sistemann tok det 75 min

begynner og få litt nerver her ,min mann har en pendler jobb og er kansje ikke hjemme nor fødselen starter og jeg har 45 min til sykehuset

lurer på hvor stor sannsynlighet på at dette kan skje før termin og om dette kommer til og gå veldig raskt

hjeeeeelp meg hva tror dere ?????

Fortsetter under...

Jeg har hørt at når tidligere fødsler har startet med vannavgang, så er det stor sansynlighet for at det starter med vannavgang denne gangen også. Jeg venter nr 3 og begge de forrige fødslene startet med vannavgang, henholdsvis 6 og 2 uker før termin. Den siste fødselen gikk veldig raskt, så jordmor har sagt at med en gang vannet går så er det bare å komme seg til sykehuset. Hun har også sagt at jeg neppe går overtiden denne gangen, når jeg ikke har gjort det før....Jeg har tre uker igjen nå og har pakket både en bag til meg selv og en bag til barna - slik at de i all hast kan overleveres til noen naboer el venner (har ikke fam i nærheten).

Man kan uansett aldri vite hvordan el når en fødsel vil starte, eller hvor fort det vil gå. Det er nok bare å ta det som det kommer og ring føden med en gang noe er på gang - dersom det virker som om det går fort, så sender de nok en ambulanse / jordmor.

Jeg venter også nr. 3 og begge fødslene har startet med at vannet har gått (5 og 3 uker før termin). Begge fødslene har gått raskt. I dette svangerskapet har jeg gått til akupunktur behandling mot bekkenløsning (noe som for øvrig har hjulpet meg enormt!!) Jeg har nå fire uker igjen til termin og var hos akupunktøren i dag og da startet han med fødselsforberedende akupunktur. Etter å ha beskrevet fødslene mine til han, sa han at han skulle sette nåler som "bremset" prosessen litt, i håp om at jeg skulle holde på vannet litt lengre og at fødselen ikke skulle gå så raskt. Jeg skal nå tilbake til han en gang i uken fram til fødselen - så gjenstår det bare å se om det funker!!? Jeg føler i allefall at det er verdt et forsøk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...