Gå til innhold

Lavt blodtrykk. Noen andre?

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste ukene vært veldig plaga med for lavt blodtrykk. Det ligger jevnt på 100/60, men kan "falle" og bli kjempelavt og da får man jo følelsen av at man skal besvime og blir generelt veldig dårlig. Dette skjer gjerne hver dag, spesielt hvis jeg overanstrenger meg. Ellers synes jeg at jeg merker at det ligger lavere enn det burde fordi jeg blir plaget med hodepine og er slapp og uopplagt. Følelsen av å "gynge" når jeg blir stående for lenge.

Noen andre som opplever dette og har noen gode råd..?

Er i dag 17+3..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139572595-lavt-blodtrykk-noen-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har slitt me lavt blodtrykk dette svangerskapet 90/50 med fall ved anstrengelse..Jeg ligger generelt lavt 110/60 men ikke som nå. Jeg pratet med legen om det, og han sa jeg skulle salte maten og drikke mye vann.. Jeg føler meg slapp og energi løs i perioder, og har mye hodepine..Tror nok det kommer av blodtrykket.. Jeg må alltid passe på når jeg reiser meg opp (utenom svangerskap og) at jeg gjør det litt forsiktig, ellers svimmler jeg og holder på å falle i bakken... Ellers sa legen at det ikke var noe behandling for det.. Er ikke noe farlig sånn som høyt blodtrykk er...

Lykke til, håper det blir bedere for deg..

Jeg er forresten 18+4..

Virker som vi har d ganske likt.. Snakket med en jordmor om det her en dag det var skikkeli ille, kom meg ikke på jobb en gang. Hun nevnte ikke noe om salt, men vann og hyppigere måltider om det lot seg gjøre. kroppen anstrengte seg mer om blodsukkeret også var lavt.. Men det med salt burde ikke være et problem hos meg, er rimeli avhengig av salt for tiden:/ Hvor bra det er vet ikke jeg, men dem sier jo man kan få høyt blodtrykk av for mye salt, og det problemet har hvertfall ikke jeg,);)

Regner ikke med det er noe farlig, men er jo til tider noe ubehagelig og ja, man greier ikke helt å henge med der man skulle henge med. Men det går nok over:)

Skal forresten på ultralyd i dag, er så spent at jeg fikk nesten ikke sove i natt:):) Har du vært?

masse lykke til til deg også:)

Heisann=) Jeg var på ultralyd på mandag, vi venter en liten jente... Har to jenter fra før.. Alt sto bra til inne i magen,terminen ble flyttet fra 5 til 6 juli.. Det er så herligt å få se den lille der inne=)Sleit med søvnen jeg også natten før..

Nå har nok du også vært der.. Hvordan gikk det???

Ja har vært på ultraly, var på onsdagen.

Det gikk veldig bra, så ut som den lille lå å sov med hendene bak hodet:) Veldig avslappet;) Men jeg er nok litt kortere på vei enn først antatt, Det trodde egentlig jeg også. Hadde ikke menstruasjon etter jeg hadde en SA 3 oktober..Fikk termin 12 juli hos jordmor, men nå var gynekologen litt usikker.. blir nok rundt den 20 juli. Men fikk ny UL time 25 februar:) Kanskje jeg får vite kjønn også da:) Den lille lå "me rompa ut" så var vanskeli å se denne gangen:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...