Gå til innhold

Sliten, trøtt, energitom - uke 31/32


♡ Mors-lykke ♡

Anbefalte innlegg

Jeg bikket over i uke 32 i dag, og siste uka sånn ca har jeg følt meg så innmari sliten, trøtt og tom for energi... Litt sånn som jeg var helt i begynnelsen, de første 12 ukene... Jeg lurer på om dette er vanlig, om flere har det sånn ? Har også tenkt tanken at jeg kanskje har fått influensa eller noe, som ikke slår helt ut pga det forsterkede immunforsvaret, men som slår ut i nettopp dette med at jeg føler meg så sliten og sånn.

 

Noen som har det på samme måten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Er selv 32 uker på vei. Blir såååå sliten av å gjøre ingenting. Var på kontroll hos legen og fikk påvist lav Hb. Har du tatt blodprosenten? Hvis den er lav så kan man bli trøtt og sliten. Har begynt med jerntilskudd for en uke siden, men det har ikke hjulpet enda. Jeg er usikker på hvor fort det kommer seg. Har lest at dersom jernlageret ikke er veldig godt holdt før graviditeten, så slår det ut i lav blodprosent ca når man er 7 måneder på vei.

Legen sykemeldte meg i 50%, og det hjelper godt på og få den ekstra søvnen det gir rom for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jaaa, jeg har også hatt det slik siste uka, og er uke 31 nå! Var sikker på at jeg bare var lat og synes synd på meg selv, men godt å høre at det ikke er bare meg som har fått tilbake tretthetssymptomer! Jeg må sove middag når snuppa på 2 sover, og er i det hele tatt gruelig utslitt hele dagen likevel. Fra 08.00 til 12.00 går det fint, men mer energi har jeg rett og slett ikke til utover dagen..

 

Er fullt sykemeldt, men får jo likevel ikke sovet ekstra på dagtid da jeg har jenta hjemme (hun tilvennes til barnehage nå, så det blir jo bedre fremover!). Om natten får jeg selvfølgelig IKKE sove, og i natt flytta jeg inn på sofaen - synes faktisk det var bedre å sove der enn i dobbeltsenga med an snorkende sambo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lav blodprosent. Var på kontroll i går, og blodprosenten var veldig bra faktisk, like bra som på begynnelsen av svangerskapet... Hehe, kanskje JEG reagerer motsatt, blir trøtt av BRA blodprosent, hehe ;-)

 

Jeg håper jerntilskuddet hjelper deg og at du får igjen energien din. Er innmari kjipt å føle seg sånn... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er det ikke rart - hvordan man tror at det er kun en selv det er noe "galt" med ? Jeg har også tenkt tanken at jeg rett og slett har blitt lat og selvopptatt... Men jeg KJENNER jo at det er noe annet, eller mer enn det, uten at jeg helt vet HVA det er... Godt å høre at man er flere iallfall - føler seg ikke så alene :-)

 

På den annen side syns jeg jo det er leit at du også sliter, for det er jo ikke noe morsomt dette her. Men føler liksom at man ikke har noen grunn til å være så sliten, og det tar på mentalt.

 

Jeg er ikke sykmeldt, men jobber hjemmefra. Hadde jeg ikke hatt den muligheten ville jeg sikkert vært iallfall delvis sykmeldt nå. Jeg sover også dårlig om natten, mest fordi jeg nesten alltid må opp på toalettet en gang i løpet av natten, og da får jeg ikke sove etterpå. I tillegg har jeg en del halsbrann, som gjerne blir verre om natten...

 

Jammen godt man kan slenge seg på sofaen, men det er jo så kjipt ! Jeg vil ha igjen energien min !! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...