Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva synes dere om det?sambo liker det godt,egentlig jeg også men er litt usikker;-) blir kanskje det om jeg en gang får en gutt;-9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksen til ei venninnen het Sigurd, han var en slabedask uten sidestykke - løy, var utro, selvopptatt, solariumsbrun og ekkel... Så jeg liker ikke navnet av den grunn. Kjenner også til en sur, gammel grinebiter som bare slang dritt til kona si, som også het Sigurd... Hadde en dyktig lærer som het Tor Sigurd da, så det må være det eneste som redder navnet litt for min del...

Skrevet

siden dette er en debatt, og alle kan komme med sine meninger, sier jeg min ; jeg synes Sigurd er direkte stygt! Passer til menn i 80-års alderen, men absolutt ikke noe navn til en gutt i år 2009.

Skrevet

Hadde ikke brukt det selv, men syns det er et koselig navn som passer til alle aldre.

Dette navnet har så mange uttalelser her i traktene at jeg tror sigmund fungerer bedre her.

Jeg selv sier Siggur, nabokommunene sier seggurd, siiigur.

Skrevet

Sigurd er knallflott og en av mine absolutte favoritter!

Skrevet

hehe:-) fint med ulike meninger..

Skrevet

Jeg liker det ikke. Minner meg bare om gørr og sigg - altså sigarett.

Skrevet

Sigurd er mitt favorittguttenavn! Synes det beskriver en modig, mannlig gutt. Tenker på Sigurd Jorsalfar osv.

Andre navn jeg liker, er Trygve, Magnus, Bjørn (men det er visst ulovlig nå...?)

Skrevet

Bra at noen synes det er fint!:-)har ei jente som heter agnete fra før:-)

Skrevet

Flott navn! Agnete og Sigurd passer jo fint sammen :-)

Skrevet

Jeg synes det er veldig fint!

Nå har jeg i løpet av de to siste årene intet mindre enn fire venninner som har kalt ungene sine Sigurd, så jeg er liksom vant til at det er et "småttisnavn". :)

Skrevet

Den dagen jeg får en sønn skal ha hete Sigurd!!!!! Så ja jeg liker det... Det er lang tradisjon på min kjæres side at gutta heter sigurd, men per dags dato er det ingen som heter det.. så blir morro og overraske svigers med navne valg..

Gjenstår bare og bli gravid nå.. hehe

Vi skal ha mellom navn og vi (også familie navn) Sigurd Olai

Skrevet

Sigurd er et flott, stødig og kongelig navn med dype røtter i norsk historie og kultur.

At det finnes mennesker som skjemmer ethvert navn, gjør ikke navnet mindre fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...