Gå til innhold

Ang. grøt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg har ei lita jente på 3 1/2 mnd. Jeg føler hun ikke blir mett av melk og trenger noe annet. Er det noen som har gidd barna sine grøt før de er 4 mnd, bare et par skjeer i melka, slik at hun blir mettere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heya!

Gutten min på 12 1/2 uka blir heller ikke mett av melka på natta mere, så vi prøvde tynn, tynn velling.... magen hans tålte dn kjempe godt å han smatta i sæ, men d hadde ingen effekt... Blei nestn bare mer sultn :-/ Så vi prøvde bare 2 daga på rad før vi slutta, ingen vits å slite på magen å nyran når d ikke funka mot sultn hans :-/

Men mulig at sånn potetmos me grønnsaka blanda me melk mette mer? ;-)

Skrevet

Hvilken grøt brukte du da? jeg har kjøpt inn en slik maisgrøt. Jeg har også potetmos m/grønnsaker, men er litt ny i gamet :P Blande litt potetmos med morsmelkerstatning? :)

Men det er ikke skummelt å prøve det ut vell? :-)

Skrevet

Prøvde maisgrøt :-)

Æ kan ikke tru at littegranne potetmos me mme kan skade? E jo så fælt når babyan e så sulten:-( Gutten min gjør ikke anna enn å spise på natta nu for tia, han e så sulten at d romle i magen hans :-(

Hs sa at ho kunne ikke si anna enn d som helsemyndighetan anbefale. D går jo på at tarman ikke e moden å at nyran ikke e helt klar for matn?

Men ho sa å at man bestemme sjøl ka man ska gi babyen sin.

Æ tenke at når babyen e mye sulten å at melka ikke mette mer som dn brukte, så må man prøve andre ting? Nu e jo jenta di eldre enn min da!

Hs sa at fra 3, 5 mnd alder va d helt greit å gi grøt:-)

Skrevet

Tuuusen takk :) Nå fikk jeg svar på en del spørsmål jeg lurte på :) Ja, der er helt forferdelig når barna ikke får nok mat. Det kan jo ikke skade så veldig mye, da hadde de vell advart oss mer om det :)

Skrevet

Jeg gav hun et par ts med grøt pulver i melka fra hun var 3 1/2 mnd. Det fungerte fint, og hun virket med ett mye mer fornøyd :)

Skrevet

Takk, det skal jeg prøve :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...