Sninni Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Jenta mi er nå 4 mnd gammel. Har fullamma til nå, men etter et hardt regime med amming og pumping i 14 dager, må jeg nå innse at jeg har mista melka. Har nok til et måltid ettermiddag, et kveld og nattmåltid. Problemet er at jeg sliter virkelig med å få i henne mme! Hun rett og slett nekter å spise... har prøvd Småfolk, Hipp og Nan, alle med og uten malt, men er jeg heldig får jeg i henne 2 flasker mme i løpet av dagen.... da spiser hun derimot godt for å være henne, ca 140 ml. Hvor lite mat kan en 4 mnd klare seg på i løpet av dagen?? Noen som har erfaring? Er det virkelig slik at blir hun sulten nok, vil hun spise? I tillegg synes jeg hun tisser lite..... tips og råd noen??!!
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Uten at jeg vet om det er "lov", så vet jeg en venninne av meg blandet halvt om halvt med mm og mme i begynnelsen da hun slet med det samme som deg. Etterhvert hadde hun mindre og mindre mm i, på den måten vente gutten hennes seg til smaken av mme. Du kan jo høre med helsestasjonen om det går å gjøre det sånn?
Sninni Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2009 Takk for godt tips Har slitt med dette siden midten av forrige uke, og nå er selfølgelig helsestasjonen stengt frem til torsdag skal på kontroll på fredag, så jeg tenkte å prøve og prøve frem til da, hun kan vell ikke ta skade av det?? Er virkelig frustrerende dette.... Men jenta sover jo på natta og er blid og fornøyd hele dagen, så hun får jo i seg noe tydeligvis, hvis ikke ville hun jo vell blitt mer sur og grinete?
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 prøv å ha litt malt oppi,da blir melka litt "søtere" funka her i gården,min gutt ville ikke ha mme,men når jeg hadde malt oppi så ville han ha det
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 så forresten nå at du hadde prøvd me malt hehe
Frøken Freken Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 Uten at jeg vet helt sikkert (har aldri fullammet) tror jeg at det er vanlig med færre måltider når man gir flaske enn når man ammer - 5 - 4 måltider i døgnet for 4 mnd gamle barn står det vel på Nan-pakken? Jeg tror det er ganske vanlig at barna må venne seg til smaken.Tror nok hun vil spise mer etterhvert. Min snuppe spiste ca 500ml til dagen da hun var syk, nå spiser hun 750ml - 800ml, hun er 5 måneder om en uke.
KarinB Skrevet 3. februar 2009 #7 Skrevet 3. februar 2009 prøv colett mme, vet de selgeer den på rema 1000. Hvis ikk er det bare å spørre i butikken du handler om de kan ta den inn så gjør de det. Den ser skikkelig døll ut på pakken, tror ikke de har endret pakken siden 1985! hehe MEN, det positive er at den inneholder masse omega3 ()så du kan slurve litt med tranen), den er norsk produsert og har derfor ikke blitt transportert langt (noe som er anbefalt i følge flaskeposten.no). Min lille har fått den etter at NAN ikke fungerte så godt hos oss. Den er litt mer mettendes og babyen kan derfor bli litt hard i magen av den, men det løste seg uten problemer med malt i. håper du finner ut av tingene! Lykke til:)
KarinB Skrevet 3. februar 2009 #8 Skrevet 3. februar 2009 forresten, siden hun er 4 mnd gammle kan du jo også gi grøt! Den inneholder masse væske og næring. Både vann og melk (melkepulver i grøten hvis du blander ut med vann) De anbefaler å gi grøt fra 4 mnd når babyen får mme, så det burde du begynne å prøve deg frem med!
Frøken Freken Skrevet 3. februar 2009 #9 Skrevet 3. februar 2009 KArin B - hvor har du det fra at det er anbefalt med grøt fra 4 mnd på mmebabyer, og hva skal gevinsten være med det? Dette har blitt skrevet flere ganger på dib, men da jeg spurte flaskeposten.org fikk jeg til svar at det verken er anbefalt eller frarådet å gi grøt til barn som får mme fra 4 måneder.
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #10 Skrevet 3. februar 2009 Det som er saken med mme-barn er at de helst ikke skal drikke mer enn 1 ltr mme pr døgn da det kan gi for stor belastning på nyrene. Dersom barnet drikker under 1 ltr ved 4 mnd alder er det derfor ikke nødvendig å begynne med grøt. Drikker det mer enn 1 ltr anbefales det å gi grøt som næring utover den ene literen med melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå