Gå til innhold

Dere som kan litt skikk og bruk... ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags blomster er vanlige i forbindelse med kondolanse? Er det noen som er mer "akseptert" enn andre? Noen man skal styre unna? Hva med farger???

Skrevet

Hvite blomster er hvertfall veldig aksepter. Har sett bårebuketter med masse farger på og, men det blir litt feil for meg..... Mamma har alltid sagt at nelliker er begravelsesblomst, og jeg har lagt merke til at det brukes mye nelliker faktisk!

Pleier å forklare situasjonen i en blomsterbutikk og bli enige med dem der jeg. De har som regel peil, pluss at jeg kan få med/unngå å få med hvis det er noe jeg vil/vil ikke ha.

Skrevet

Jeg var for en stund siden på den negative siden av kondolansen,for å si det slik. Å jeg kan iallefall si hva jeg mener =)

Alle farger er ok,syns jeg da. Fikk mange fine buketter med masse rødt,orange å grønt å brunt i (høstfargene),

MEN det jeg satte mest pris på å det samme sa flere familiemedlemmer, var de som kom med potteplanter! Jeg fikk 2 fine orkideer f.eks. Enkle,vakre blomster.

Det som er med buketter er at man får så innmari mange,å det er faktisk begrenset hvor mange vaser en husholdning inneholder.

Å de dør jo etter en ukes tid. Orkideen kan jeg enda se på å tenke på. Kan ikke påstå at jeg husker hvordan alle buketten så ut lenger en gang.

Et annet tips er å unngå roser tror jeg,de er så veldig veldig oppbrukt. Det er veldig gøy å få andre blomster også =)

Skrevet

Alle former for hvite blomster iallefall (",)

Tror liljer ofte er brukt. Gå inn på en blomsterbutikk på nett, feks interflora, de har en egen "kategori" med kondolanse-buketter, der kan du få noen ideer (brukte de selv for en liten stund siden).

Skrevet

tradisjonelt gir man gjerne nelliker.

ikke røde blomster.

Skrevet

Før var det vanlig med hvite liljer og nelliker til begravelse. Nå har man gått bort fra det. Brudene hadde jo hvite nelliker og liljer også i gamle dager, så kanskje det ikke var så mye å velge i ?

Bårebuketter og kranser lages nå i alle farger og av alle typer blomster. Hvis du skal sende blomster til hjemmet, er jeg enig i at en potteplante er lurt. De minnene varer lenger enn en bukett.

Skrevet

Veldig enig med hun over som nevnte at det er fint og få potteplanter.

Har selv vært p\'on the receiving end' av denne situasjonen for ikke så lenge siden. Under den tiden er det veldig overvelmende og ha huset fullt av blomsterbuketter og måtte styre med vaser og vanning osv. Man har ikke tid/tanker til det. Det blir til at de står og faller.visner. Veldig greit med potteplanter husker jeg.

Farven osv. frteller de deg om i blomster butikken. Det kan de alt om.

Skrevet

Da min bestefar døde lagde de en bukett av, hvite liljer, dus rosa roser og noe andre greier etter mitt ønske.. den blei kjempefin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...