ak81 Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Jeg blir ikke klok på dette med vognposer...! Skal bytte til sportsdel i løpet av våren og lurer på hvilken pose jeg skal velge. I dypdelen har jeg brukt lammeskinn, men tenkte å ha en pose i sportsdelen. Blir veldig glad for tips og gode råd!Er det forresten sånn at man bruker disse posene på sommertid også eller hvordan gjør man da? Har ikke peiling på dette som dere skjønner...
Frøken Freken Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Dette er kvalifisert gjetting fra min side, da snuppelure fremdeles ligger i bag. På sommeren tror jeg pose blir vel varmt, og at jeg skal satse på tepper, eller ingenting på riktig varme dager. Jeg har ikke tenkt å kjøpe ny pose, men heller bruke dyne/ teppe når det blir vår. Har lammy xl med lammeskinn i bunn og den er for varm til vestlandsk vårvær. Fikk forresten en fleecepose som er laget slik voksiposene er, den bruker jeg foreløpig i vugga, men kan vel være smart å bruke i sportsvogna til våren. Vet ikke hvor hun har kjøpt den, tror det er en dame i førde som lager dem.
Pernille Sofie Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Hvilken pose du velger kommer ann på vogna di. Vi kunne ikke bruke den klassiske voksi posen fordi den var for stor. Så valgte å kjøpe en dunpose. Odenwalder tror jeg den heter, veldig god og varm. Trenger ikke annet enn ullbody og strømpebukse under. Eller så sjekk på tv2/hjelperdeg.no - der har de testet hvilke som er best. Når det gjelder sommeren kommer jeg nok ikke til å bruke noe pose, med mindre det er kaldt. Da regner jeg med at det holder med vanlige klær og et teppe. Tenkt selv hvor mye (eller lite) du tar på deg en varm sommerdag... Kan ikke putte ungen i en varm pose da.. Men det kommer jo ann på hvor i landet du bor. I nordnorge ville jeg nok ha puttet ungen i en pose med vanlige klær.. For der kan det være kaldt, selv på sommeren. Min sønn var baby i sommer (på sørlandet) og mange ganer lå han bare oppå et teppe med et annet teppe over seg. Hadde ikke på han dyna engang, bare sørget for at han hadde lue pga trekk. Noen ganger holdt det med bare body og et lite teppe. Men det er an sommerdag med 25 grader da..
ak81 Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2009 takk for mange gode råd! Skal sjekke ut litt mer. Har Teutonia fun-vogn og har en mistanke om at noen poser blir for store til den!
Makko med to små gutter Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har en tfk, og selv i den "lille" bagen fikk jeg plass til voksiposen. -Men ja den er litt stor, men den finnes i mindre variant (mini classic). -Hadde nok kjøpt den om jeg faktisk trengte å kjøpe pose. I sporstvogna var jo voksiposen helt fin :-) Jeg er veldig glad i voksiposen, den er uttrolig varm, kan brukes som leke underlag når vi er borte, og den innholder ull, -ikke dun. Har en oderwalder pose også, denne kjennes kald ut i forhold til voksi'n, den brukes aldri. For meg er det også litt viktig å bruke ull, -ikke dun da jeg selv er allergisk mot dun.
Makko med to små gutter Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 sommerpose ja... Til voksiposene får du sommerdyner i bomull og i silke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå