MissAntrop Skrevet 3. februar 2009 #1 Del Skrevet 3. februar 2009 Spesielt en ansatt der som hele tiden forteller oss hva vi ikke bør gjøre hjemme og hva vi må slutte med. Ikke for det, jeg tar imot råd jeg, men hun spør ikke engang hvordan vi gjør det hjemme. Virker som hun tror vi bare duller med jenta vår. Feks så ga hun oss klar beskjed om å være bestemte og kreve at hun sitter rolig ved matbordet, da matsituasjonen i barnehagen har vært vanskelig. Der vil hun ikke sitte, hyler og gråter og roer seg gjerne ikke ned før etter 15-20 minutter. Dette er en helt ukjent situasjon for oss, hun er absolutt ikke slik ved måltider hjemme, men det virker liksom ikke som hun tror oss. Åhh, jeg blir så irritert. Og jeg tør påberope meg kunnskap om hvordan takle barn og utfordrende situasjoner, det er det jeg jobber med, men det tror jeg ikke de vet. Åhh... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139571807-%C3%A5h-kjenner-at-jeg-blir-irritert-p%C3%A5-barnehagen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2009 #2 Del Skrevet 3. februar 2009 Er førskolelærer og har erfaring fra flere barnehager, men har ikke vært borti personale som legger seg opp i hvordan foreldrene skal oppdra barnet hjemme. Det har barnehagen ingenting med. Det at hun hyler ved bordet barnehagen kan vel være en sunn reaksjon på at det er for strengt og en dårlig stemning rundt bordet i barnehagen. Uansett hva grunnen er, skal personalet i barnehagen ikke blande seg opp i hvordan dere har det hjemme, det er opp til hver familie så lenge det ikke dreier seg om omsorgssvikt. Det finnes ulike meninger om hvordan barn skal oppdras og den ansatte du nevner kan ikke forvente at alle skal gjøre det hun selv mener er rett. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139571807-%C3%A5h-kjenner-at-jeg-blir-irritert-p%C3%A5-barnehagen/#findComment-139573469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #3 Del Skrevet 4. februar 2009 Fint å få råd, men visse ting kan de la være å legge seg bort i. Barn skiller fort mellom hjemme og bhg, og i ditt tilfelle er det vel de ansatte i bhg som har feilet siden hun ikke sitter stille ved matbordet der. Jeg er heldig som har datteren min i en barnehage der de er glade for den informasjonen jeg gir de på morgenen, slik at de kan forstå hvorfor hun oppfører seg som hun gjør av og til. Sier f.eks i fra at hun har sovet litt dårlig om natten, og kanskje kan bli grinete før leggetid i bhg. På den måten kan de forstå hvorfor hun kanskje nekter å spise, og bare gråter, de tror ikke da at hun er bortskjemt hjemme og slipper å sitte stille å spise, men da vet de at det heller er på tide med søvn. Jeg har fått råd fra bhg også, men det er når jeg har spurt selv. Stå på ditt og si at hun ikke er sånn hjemme, og at problemet kun er i bhg, da må de vel forstå hvor problemet ligger! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139571807-%C3%A5h-kjenner-at-jeg-blir-irritert-p%C3%A5-barnehagen/#findComment-139582440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå