Gjest Skrevet 3. februar 2009 #1 Skrevet 3. februar 2009 Babyen min spiste en halv posjon grøt mer eller mindre i ca 1-2 uker. Nå er det helt uaktuelt! Elsker middagsglass, og det går ned som bare det, får på kvelden istede for grøt.. Hva kan man gi på morgenen isteden for grøten?
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #2 Skrevet 3. februar 2009 Skive? jeg antar at du ikke gir samme grøten hele tiden, men varierer?
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 3. februar 2009 #3 Skrevet 3. februar 2009 Du kan gi brødskive Jenta mi liker ikke grøt, og spiser brødmat i stedenfor. Passer på å ha på jernrikt pålegg, og gjerne eplejuice eller biola ved siden av (hun er 11 mnd) Bør vel ikke ha mer enn en middag per dag. Har du prøvd å lage egen grøt?? Ikke nok jern i den, men kan jo være et greit alternativ til brødmaten iblant.
Gjest Skrevet 3. februar 2009 #4 Skrevet 3. februar 2009 Takk for tips.. hun er "bare" 6mnd enda. Får ikke mer en en middag per dag nei. Har prøvd risgrøt, maisgrøt og en annen type fra hipp. Prøvd å blande litt med fruktmos og..Hun vil ikke ha!! Kan alltid prøve med skive, er bare litt skeptisk til det siden hun har fått helt most mat sålangt.. hvordan lager du ege grøt??
minnimoi Skrevet 3. februar 2009 #5 Skrevet 3. februar 2009 Jeg har det på samme måte...hun nekter grøt ! Brekker seg og får "frysninger" . Har prøvd 4 forskjellige. Er det ok å gi de brødmat isteden når de ikke er mer enn 6-7 mnd?
Pernille Sofie Skrevet 3. februar 2009 #6 Skrevet 3. februar 2009 Min sønn var akkurat slik. Det kan hjelpe å la være å gi grøt noen uker. Gi heller kokte grønnsaker e.l. en stund. Begynte å gi min sønn grøt da han var 6 mnd, det gikk greit. men så ble det minde og mindre. Prøvde også å blande med fruktpurre osv. Til slutt følte jeg det ble en kamp å mate han. Og det er ikke noe greit. Vil ungen ikke ha grøt, så la vær å gi det. Kankje den etter noen uker syns det er godt igjen. Min sønn er nå 9 mnd og har nettopp begynt å spise litt grøt igjen, etter 2 mnd opphold. Jeg gir da først en skje most banan og så en skje grøt blandet med banan eller annen frukt. Nå går det greit. Men med en gang han ikke vil ha mer, stopper jeg å gi, slik at han ikke føler det å få grøt som noe negativt.. Banan og avokado blandet med litt morsmelk (eller mme) er også noe jeg har gitt han. Dette syns han er kjempegodt. Brødskiver med leverpostei er også bra. Gi bare små biter nå de er små. Bare pass på at det ikke setter seg i ganen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå