Gå til innhold

Starter med spray i morgen onsdag 04.februar - noen flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg starter med nesespray i morgen, endelig! Det blir en spennende tid fremover. Kjekt å komme i kontakt med noen som skal starte samtidig, så vi kan utveksle erfaringer. Jeg er spent på hvordan jeg kommer til å reagere på medisinene. Forhåpentligvis slipper jeg de verste bivirkningene. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Marisolle, jeg startet å spraye i går, så da er vi så og si helt likt i løypa:o) er dette ditt første forsøk? dette blir mitt 3. + ett avbrutt!

Skrevet

Da er jeg også igang. :-) Første dose spray i dag morges. Det er min første gang ja. Vet du hvor viktig det er at vi sprayer akkurat på minuttet ihht instruksjonene? Jeg har lagt inn alarm på mobilen, men det er jo ikke bare bare å huske det 3 ganger til dagen.. Jeg er så nervøs for å rote det til. Har du noen bivirkninger? Masse lykke! Jeg skal krysse fingrene for at du har lykken med deg denne ganggen.

Skrevet

jeg har begynt å få litt hodepine...og samtidig ligger jeg mye våken på nettene....så i natt var jeg våken fra 4 til halv 5, og da tok jeg likesågreit dosa mi....skulle egentlig tatt den klokken 07:00 tror ikke det gjør noe, sist så ga legen meg feil instrukser så jeg sprayet en dose for lite, og etterpå en dose for mye, de sa det ikke gjorde noe....så det trenger nok ikke være helt på minuttet! viktig å være nøye når man setter sprøyter tror jeg, så det ikke blir noe eggeløsning :o)

Skrevet

Jeg begynner i morgen!

Skrevet

Ok, takk for svar! Jeg sov også veldig dårlig i natt, var redd for å ikke våkne til syv når jeg skulle ta første dosen. Det blir forhåpentligvis en vanesak, for jeg er så redd for å glemme det ut at jeg nesten ikke har klart å tenke på noe annet idag. :-)

Skrevet

Hei lillemin! Så spennende. Har du prøvd før eller er det første gang?

Skrevet

vi skal være glad at mobilen ringer hver 8. time , hvis ikke hadde jeg aldri i verden husket å ta noen av dosene mine :o)

Skrevet

Så sant :-) Jeg ser bare for meg det kommer til å oppstå litt rare episoder på jobb hvis jeg f.eks må spraye meg midt i et møte.. Men jeg finner vel en løsning. Jeg har ikke villet fortelle noe på jobb, men jeg merker at det hadde vært mye enklere hvis de hadde visst. Nå føler jeg at jeg må snike meg vekk for å spraye meg i nesen. :-)

Skrevet

du får bare ta deg en dopause når du skal spraye:o) er ikke alltid det lønner seg å fortelle på jobb....det var ikke så heldig for min del, sjefene mente ikke det var "gyldig fravær" selv om jeg hadde sykemelding....og unnlot å gi meg lik lønnsøkning som resten av teamet på jobben...og da jeg konfronterte de med det, sa de årsaken var at ; nå som vi vet du planlegger å få barn, unnlater vi å inkludere deg i viktige prosjekter videre, da vi vet du kan forsvinne fra oss"

så jeg sa opp! så nå leter jeg etter ny jobb..... ikke bare bare i denne finans krisa.... (kollegaene mine har vært veldig positive og gitt meg mye støtte, men hjelper ikke det når ledelsen ikke er helt på nett..... sånn er det når det er barnløse menn som styrer bedriften)

så slipper du å få spørsmål i tide og utide....er ikke så gøy å komme på jobb etter negativ test...og 5 kollegaer løper mot deg og sier "eeer du graviiid ?" ... men men smak og behag som alt annet :o)

Skrevet

Dette er aller første gang, og er spent som fyyyy!

Hva med deg?

Skrevet

HVA?? Nå merket jeg at det begynte å koke litt inni meg på vegne av deg! Det må jeg si, at ledelsen kan opptre på den måten?

Det er vel på usaklig grunnlag eller...? Du er/var ikke medlem i en fagforening da? Merket at jeg ble litt irritert...

Altså, skal du søke jobb midt oppi denne prosessen, og som du nevner - ikke minst finanskrisa!

Ønsker deg virkelig all lykke, både med jobb og bebiss =)

Når det gjelder sprayerutiner... Jeg har fortsatt ikke bestemt meg for til hvilke klokkeslett jeg skal spraye, og jeg begynner i morgen..

Aller rarest blir det vel å dra med seg sprayen på lørdagskveldene når man er i bursdag eller på fest... (ja, jeg velger å dra på fest - uten alkohol men med spray...)

Lykke til jenter!!

Skrevet

å tro meg jeg kokte over! jeg raste ut av kontoret til sjefen og sa opp på dagen! og dette var ikke første gangen. Vi byttet ledelse etter 1 forsøket mitt, og første ledelsen var ikke annet enn positive til meg og behandlingen min. men så da. kom en ny ledelse... Som i første personalsamtale, klarte å si " ja vi har hørt du er sånn lesbisk", når jeg fortalte hva jeg var igjennom, og hvorfor jeg var ofte hos legen i visse perioder. jeg bare " hva???" hva har det med saken å gjøre? at jeg er lesbisk? går ikke gjennom prøverør fordi jeg er lesbisk, men fordi jeg har tette eggeldere.

og jeg har rett og slett blitt behandlet som crap etter den nye ledelsen kom, orker ikke å gå inn på alt, men ja jeg er medlem av forbund, og jeg tok det opp med de, og de mente dette var HELT galt , og at de kunne hjelpe meg om jeg ønsket. men jeg er for sliten til å bruke energi på det. det er takken man får etter å ha jobbet trofast i 3 år på samme arbeidsplass...

jeg har flere intervjuer som venter meg nærmeste tiden, så skal nok klare å finne meg noe :o) får håpe spiren sitter også, så jeg starter året med ny jobb og baby i magen :o)

man vet aldri hvordan sjefen/ledelsen reagerer på at du forteller noe slikt....så mitt råd er å holde det hemmelig så langt man føler det er ok, og kanskje heller fortelle det til en-to kollegaer man kan stole helt på om man ønsker litt forståelse på arbeidsplassen :o) men man kan være heldig å ha snille sjefer også:P

Skrevet

Hei dere i samme båt,

jeg startet med spray i dag også, er kjempespente og krysser alle fingrer og tær for at det skal gå bra. Det er mitt andre forsøk, har også et forsøk som ikke ble gjennomført. Så foreløpig er det da å huske på tiden og spraye. Lykke til alle sammen!!!

Skrevet

Uff, du har vært igjennom litt av en tøff periode du da! Når jeg hører din historie er jeg sjeleglad for at sjefen min støtter meg 100% og at jeg fortrolig kan gå inn på kontoret hennes å tømme meg for alt jeg bare vil...

Krysser fingrene for at lille spire sitter og at du finner en jobb hvor man aksepterer deg for det du går igjennom og hvor du vil trives!

Skrevet

Hei på deg lillebie:)

Sitter her og leser litt.....kjente jeg ble fryktelig sint og provosert, i tillegg til at jeg syntes fryktelig synd på deg!!!!Makan til ledelse!!!!Det er noe av det verste jeg EVER har hørt!!!Jeg hadde gjort akkurat som deg-sagt opp!Det der hadde jeg overhodet ikke godtatt!!Ekskludere deg med begrunnelse:du prøver å bli gravid!!!!!Det er pokkern ikke lov en gang!!!!ja,ja,...sorry...jeg ble bare så irritert...og medfølende med deg og hvordan det måtte føles for deg.........

Jeg er heldig som har en veldig forståelsesfull sjef. Hun er overlege og har selv vært gjennom dette for en del år siden. Måtte til slutt adoptere.Men hun vet hvordan jeg har det.Hun gir meg også fri med lønn til å gå til kontroller, selv om det også blir hele dager. "Dette er veldig gyldig fravær, og skal IKKE gå utover ferie, sykedager eller avspasering, skulle bare mangle!!!"..det hjelper å ha en sånn sjef i en slik situasjon som vi er i ....:). Skulle virkelig ønske at du også hadde en sånn sjef. lillebie..

I dag er min 8. spraydag..går greit. Litt hodepine, kvalme, trøtt og humør som går opp og ned, men foreløpig er bivirkningene til å leve med..he,he.Fikk blødning i går, spraydag 7. Det er normalt/bra det????????Jeg pleier å ha fryktelige menssmerter, nesten uutholdelige(må ta sterke smertestillende)smerter hver mens...MEN nå har jeg ingen smerter, kun blødning!!!!Hva kommer det av???Håper du kan svare meg,,,du kan så mye om dette.....

Fortsatt masse lykke til lillebie...vi holder kontakten:)::)

Skrevet

Da har jeg tatt mine to første puff også!!

Men herregud for en ettersmak... Skulle ta meg et glass juice en halvtime etterpå også, og den juicen har aldri smakt så vondt.

Lå lenge og grublet i går når jeg skulle spraye, satt vekkinga på 8, så nå er det gjort. Bare å huske og ta med seg sprayen på vei ut...kanskje litt kjedelig å sitte i middag hos andre og komme på at man må hjem å spraye;)

Ha en fin dag jenter =)

Skrevet

ja snuppis 74, jeg ble helt sjokka selv jeg...at det virkelig finnes sånne steder der ute !!! men jeg tenkte med meg selv, at jeg orker faan ikke bruke en eneste kalori mer på det stedet der, det finnes viktigere ting i verden. jeg jobber ut oppsigelsestiden og er sjeleglad når jeg er ferdig!

dere er heldige som har blitt møtt med forståelse!!!

jeg var forresten på et jobbintervju for noen dager siden,,..og det første omtrent han spør om: planlegger du barn i nærmeste fremtid? (jeg er klar over at det strider mot loven , og at man ikke plikter å svarer på dette) men jeg løy å sa " nei ikke som jeg vet om hvertfall hihi " så begynner han å spørre spørsmål som: "om du skulle velge å få ban snart, hvilken metode er det du må benytte deg av da? , grunnen til at jeg spør er fordi vi har ALT for mange gravide på avdelingen her. skikkelig babyboom"

jeg blir helt satt ut jeg når noen snakker slikt....så jeg mista litt fokus under intervjuet, kjente jeg misslikte karen litt hehehe så får jeg tilbud om 2. gangs intervju takker jeg nei gitt!

ang bivirkninger av sprayen, så er jeg syyykt godte syk! heregud å jeg har lyst på sjokolade! og jeg som er på Grethe Roede også....blir nok en dårlig uke dette gitt... og kvisene popper ut en etter en....og sover litt "rart" våkner ofte tror jeg iløpet av natta! vrir meg hvertfall veldig.

men ang blødningen din snuppis 74, så er jeg litt usikker. på mitt skjema står det " har du ikke fått bødning innen 18.02 bes du kontakte klinikken. du kan jo bare ta en tlf å høre om det er normalt, jeg har lest om fler som har fått litt rar blødning på spray, tror ikke det er noe å bekymre seg over :o) jeg har glemt noe ang denne prosessen (at man kan glemme på et par måneder!!) for på kort nedregulering begynner man å stikke på 2-3 mensdag...vi skal vel ikke det nå med lang nedregulering? herregud blir så forvirra :o)

lykke til alle jenter på tråden her, med spraying og overgangsalder hehe :o)

Skrevet

ja ettersmaken er ikke god :o) er litt bekymra for at 06:00 dosa mi ikke ble en ordentlig dose...tok den helt i søvne... skal ikke være så enket dette her :o)

Skrevet

Hei igjen lillebie:)Alltid så koselig å lese innlegg fra deg:) Og så svarer du alltid så raskt tilbake:):)

Det var da fælt så uheldig du var da....skjønner at det ikke er aktuelt med et 2.gangs intevju for din del!!!Det hadde jeg heller ALDRI stilt opp på!!!Makan til spørsmål!!!!!!!Skjønner godt at du ble helt satt ut, det hadde jeg også garantert blitt. Man forventer ikke slike spørsmål i et jobbinervju.....de ha ikke lov til å spørre om det heller.. men når de først er så frekke og spør og graver så blir man satt ut-full forståelse for det...

Så flink du er da!!!GR-kurs og greier:)....Jeg har selv gått ned 14 kg ...men nå har det på en måte stoppet litt opp. Ønsker -8 til, men nå går det veldi sakte..Spist mindre og sunnere, kombinert med litt pulver. Funker for meg.:)

Pussig, jeg sover også litt urolig etter at jeg starta med spray. Drømmer veldig mye rart og sover "rart" som du beskriver..

Den blødningen jeg nevnte i går, har tatt seg RIMELIG bra opp kan du si!!Tok vel bare en extra dag før de vanlige(og jævlige)menssmertene skulle dukke opp. Våkna i natt med magekramper og sinnsyke smerter...noe jeg sliter veldig mye med når jeg har mensen...Bruker Naproxen for og i det hele tatt fungere de første mensdagene hver måned...Men på Riksen fikk jeg beskjed om at jeg KUN fikk ta Paracet når jeg var i gang med medisinene..Så da måtte jeg være hjemme fra jobb i dag. Har ikke sjangs til å greie noe som helst med disse smertene. Ligger en del på badegulvet, der er det varmekabler...Tar Paracet, men det funker ikke på meg. Så dette er i allefall en normal mens/blødning, så da funker vel medidinene som det skal tenker jeg...

Ha en fortsatt fin dag; lillebie....Du..."Options" kakaodrikk funker ganske greit mot sjokoladelysten-bare et tips altså.Det er kakaopulver som blandes med vann som det er lite kalorier i. Fåes i de fleste butikker. Jeg synes du fortjener en sjokolade jeg!!En liten kosestund i disse medisintider, trenger det alle sammen;)

Klem:)

Skrevet

Nå har jeg sprayet i tre dager og det går foreløpig veldig bra uten noen merkbare bivirkninger enda. Men idag har jeg hatt skikkelige mensensmerter, var igrunnen ikke forberedt på det nå men det er kanskje sånn det skal være? Begynte å blø igår, allerede andre spraydag. Og så merker jeg at jeg er litt "fjern", går litt rundt i min egen verden, men det er nok fordi jeg tenker på mye på det vi skal igjennom.

Ha en fin helg alle sammen!

Skrevet

man blir fjern av disse spray dosene. husker det fra sist. jeg var hjemme fra jobb i går, og så på klokka...14:30 ja...merkelig at jeg ikke har snakka med kona på tlf i dag tenkte jeg....rart for vi pleier alltid a snakke med hverandre...så jeg ringer da, og spør om hun har forsvunnet ;o) og får til svar: jenta mi,.,"vi snakket sammen i dag tidlig, du ringte meg, remember ? " hahaha herregud!!!

Skrevet

Å, det er godt å høre for jeg syns jeg er ekstremt vimsete. Kjenner det spesielt når jeg er ute å kjøre, må ta meg skikkelig sammen for å konsentrere meg. Herlig med helg nå:-) Da er det ikke så farlig om ting går litt i surr. :-)

Skrevet

Fjern ja... føler jeg er konstant trøtt og i min egen verden, og det her er bare min 2. spraydag! Hvordan skal det gå..?! Hehe... Ellers merker jeg at jeg er innmari tørst, bare at jeg nesten ikke orker å drikke, for ettersmaken setter sitt preg på alt jeg dytter inn i munnen i lang lang tid etter jeg har spraya!

Godt man har dette stedet å "gå" til, så ser man at man ikke er ensom med å være litt smågal...

God helg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...