Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera vår er 4 måneder og 1 uke og har fått smake et par skjeer med maisgrøt utblandet i morsmelk. Jeg ønsker å fullamme en stund til, men hun har altså fått smake litt, og det kommer hun til å få innimellom sånn at hun blir vant til å spise med skje. Jeg blander maisgrøten med morsmelk og det går greit når det kun er smaksprøver, men jeg kommer jo til å måtte pumpe meg mye hver dag når hun begynner med grøt for å få nok morsmelk. Hva gjør dere? Blander med mme, eller dropper maisgrøten og går for den typen som kan blandes med vann? Jeg har valgt maisgrøt nå i starten siden det ble anbefalt på det sterkeste fra helsesøster.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir for det første ikke maisgrøt..Maisgrøt er stor sannsynlighet for at barnet ikke toler..Jeg gir heller ris og havregrøt.

Jeg håndpumper meg litt først å tilsetter pulveret etterpå i en liten kopp.

jeg gir ca 1 teskje grøt pr dag.

det meste kommer opp igjen men hun får i allefall smake litt.

Skrevet

Er det stor sannsynlighet for at barnet ikke tåler maisgrøt? Hva bygger du det på? Er jo litt merkelig at dette blir anbefalt da?

Skrevet

Ooooopsss...ser en del har gått bort her!

Jeg mente å skrive at barn reagerer på maisgrøt om de har utslett,eksem eller. Min har atopisk eksem å får ikke maisgrøt fordi hun mest sannsynlig vil reagere på det.

På helsestasjonen der jeg går anbefaler de Ris og Havregrøt til å begynne med fordi at Maisgrøt ofte gir hard mage på de små.

Men du kan prøve å ha littegranne youghurt i grøten(sånn 4 mnd youghurt) om barnet ikke spiser fordi de smaker jo ingenting å det fins jo ikke sukker i desse grøtene.

Skrevet

Jeg pumper for å ha til grøten, da får magen hans er roligere tilvenning til grøten enn om han får både grøt og mme.

Har hirsegrøt fra holle, og risgrøt fra nestle her.

Skrevet

Hei.

Ser helsestasjoner sier forskjellig ang. grøtvalg... Hmm,rart...

Jeg har kraftig astma og allergi og prøver å forebygge for snuppå mi.

Her skulle jeg bruke maisgrøt og blande med vann (ikke mme,det var strengt forbudt pga forebygging for allergi osv.,)

Trenger ikke "stresse" med å pumpe for å bruke mm i grøt hvis du ikke orker,en ammer jo de andre måltidene ellers...:)

(Rart de sier forskjellig da på det med mais grøt,det har jeg aldri hørt om skal være allergi fremkallende,reagere på....

Mens de andre grøtene fra 6mnd er det melk i,så bør en begynne senere på..)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg fikk beskjed av HS at selv smaksprøver av grøt IKKE burde blandes med vann istedenfor mm. Husker desverre ikke hvorfor.

Jeg har pumpet noen ganger å fryser i isbiteposer. 1ts pulver går til 1 isbit vann.

Er også allergisk med fikk ikke noen retningslinjer på hva slags grøt jeg skulle starte med.... Men har aldri hørt om noen som er allergisk mot hverken mais eller ris, så tipper begge er ganske trygge.

Skrevet

Vi startet med maisgrøt for en uke siden, og her blandes den ut med MME, da jeg sliter med å produsere nok MM. Snuppa har ikke reagert på dette i det hele tatt - spiser grøt som bare det :) Er fremdeles bare på smaksprøver, så tar det veldig rolig. For å forebygge hard mage har jeg gitt henne litt sviskesaft på flaske etter grøten. Dette har hun også likt kjempegodt :)

Skrevet

Vi begynte med maisgrøt og risgrøt da lille gutt startet med grøt. Jeg pumpet 50 ml en gang hver dag og brukte det til grøten. Litt pes er det, men når du begynner med 6 mnd grøt så kan du blande med vann!

Skrevet

Det er ikke kjent sammenheng mellom mais og atopisk eksem, men heller kan det være sammenheng mellom ku-melk produkter og allergisk sykdom. Hvis de reagerer, men det er faktisk også heller skjeldent. De fleste tåler vanlig mat helt greit!

Skrevet

Jeg klarte aldri å pumpe meg,har alltid hatt masse melk(nesten følte sa de,ler) å da kan en like så godt blande med kokt vann..

Det står at en skal blande med mm eller mme på 4mnd grøt,

men hs sa at det var ingen prob. å blande med kokt vann... Å siden jeg ikke klarer å pumpe eller kan bruke mme så hadde jeg ikke så mange valg... Funket veldig fint her med vann på 4mnd grøt,å 6,8mnd osv bruker en kun kokt vann å blande med..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...